" - Ik-255 Alap típus lett,egyszerű közepesen üzembiztos, meglepően kényelmes, "
" - Ik-266 Egyszerű mint a faék. Strapabíró, Ölég kényelmetlen. Sokat kibír. "
Itt azért sikeresen ellentmondásba keveredtél.
Más. A 266-nak semmi köze a 66-hoz.
Az egyikben egy ősrégi osztrák tervezésű, előkamrás állómotor, a másikban a MAN legfrissebb fejlesztésének licence, fekve, direktes égéstérrel.
A farosban elől Rába 005 egy rugószemen és csúszólapon , a kockában szovjet import LIAZ A4 két rugószemen, melytől jellegzetesen pattogó üresen.
A hátsó hidak sem azonosak Rába 123, ill. MVG 018.
De más sebváltó,fékrendszer, kardán, kormánygép és szervó, fűtés...
Kicsit az 55/66 620/630 dologról. A két buszcsalád csak felépítésében és motorelhelyezésében tért el egymástól. De azonos elemekből építkezett mind kettő. Azonos volt a teljes gépészet. Akkor miért volt mégis más a megbízhatóság? Az egyikben jól muzsikált a Csepel, míg a másikban csak köhögött volna?
Persze voltak gépkocsivezetők aik szerették a 620-t, a gocartot és nem szerettek " bicskájukkal hengerfejtömítést faragni Zakopaneban az 55-höz".