pinguru Creative Commons License 2013.12.10 0 0 44426

Én a kocsival vettem, isten tudja mióta volt fent, látszólag senki nem matatott vele.

 

Szerintem nem rossz csörlő, érdemes évente-kétévente szétkapni, kitakarítani, akkor nem rohadnak be a csavarok, valamilyen piros zsír van benne, ahogy hűlt az idő, kezdett egyre inkább erölködni a motor, van egy hővédelem, az állandóan leoldott, ez volt a gyanús jel, ekkor kell beavatkozni. Egyszerűen nem bírtuk letekerni a dobról a kötelet. A belsejében van pár bolgyómű, az abban lévő tárcsák a zsírtol szinte be voltak állva, alig forogtak, miután kitakarítottam gázolajjal, utána csak úgy peregtek. 

 

Sokan felteszik és nem foglalkoznak vele, aztán pár év múlva nyekeregnek, hogy milyen szarok ezek a csörlők, holott foglalkozni kell vele. Egyébként ahogy nézem a konstrukció teljesen rendben van, jók a tömítések, a relé is bírja, illetve a rádiós távirányító jól tud jönni, nem kell vacakolni a kábeles kapcsolóval. Ennél van egy olyan kapcsoló, ki lehet választani, hogy a rádió, vagy a kábeles kapcsoló, vagy egyikse vezéreljen. Ez azért is tud jó lenni, mert kedves szektatársam egyszer szépen elhelyezte a kesztyűtartóba a távirányítót, a rázkodástól bekapcsolt és elkezdte feltekerni magát a csörlő, aminek rövídesen igen heves amperszag és reccsenés lett a vége.

 

 

Sokan javasolták, hogy a gyári 10mm-es kötelet cseréljem ki 8mm-esre, könyebb kezelni, nagyon merev ez a 10mm-es, viszont marha erős, nem kell a fordítócsigával foglalkozni.

 

Egy szónak is száz a vége, láttam már csörlőt három milláért is, az nagyon komoly volt, de ez is elvégzi a feladatát harmincad annyiért. Nyílván ha el akarsz menni pld. a ladogára, akkor oda már igen komoly technika kell, olyan, ami a mi kis országunkban nem igen van, itt nem divat egy mocsárban egész nap csörlőzni :)

Előzmény: Zoli469TD (44424)