T. Topictársak!
Az alábbi kérdésem szeretném, ha véleményeznétek.
Van egy 1994- évi gyártású Mitsubishi Pajero V6, 3500 cm3 DOHC 24 Valve tipusú autóm. A járműben 210 000 km van.
A kocsi gépkönyve 5w40 és 10w40 viszkozitási osztályú motorolaj használatát írja elő. Idáig az 5w40 – es olajat használtam általában Valvoline márkájút, időnként az Auchan „házi” olaját. Az olajfogyasztás a 15 000 km csereperiódus alatt 100 % utántöltést igényelt, vagyis az 5,2 l feltöltési olajmennyiséghez kb. ugyanennyi utántöltést a ciklus alatt. Ez engem egyáltalán nem zavar, mert az olajfogyasztás ellenére nem szándékozom átállni a 10w40 olaj használatára. Tisztában vagyok azzal, hogy a „vékonyabb” olaj nagyobb olajfogyást eredményez.
Kérdésem a következő: javasolnátok-e a jelenlegi 5w40 olaj helyett legalább a téli szezonban a 0w30 vagy 0w40 olaj használatát, vagy egy ilyen sokat futott és régi konstrukciójú motornál ennek már nincs jelentősége, sőt akár káros is lehet?
Előre is köszönöm a hozzáértők válaszát, üdvözlettel;
Sz. Béci