Mágus23
2013.11.29
|
|
0 0
55871
|
ÜDV ! Abszolút egyettértünk ! Végre egy ésszerű felfogás. Nagyon igazad van a könyv az elmélet. A gyakorlat az bizony sokszor nem azonos ,sőt .Kenőgőznél igaz amit írsz ,nem akartam ennyire részletesen írni . Az eredeti kenőgőz fogalma az a lubrikátorok idejéből származik.A lubrikátorok egyik nagy hátránya volt ,hogy bizonyos körülmények között,ha nem volt kellő a kazánnyomás alig vagy nem kentek . A kenőpréserknél ez a jelenség nincs ,vagy csak akkor ha a kenőelemekből valamelyik esetleg hibás.
A szombathelyi vonalon lejtmenetekben azér sokszor alkalmazták a mozdonyvezetők a kenőgőzt. Természetesen azért mindenki megpróbált gazdaságosan utazni hivatalosan . A nem hivatalos módszerek alkalmazásával is szereztek az akkori vezérek jutalékokat ,de ezt most ne fírtassuk. Ez már az egyébb trükkök területe.
|
Előzmény: _ANDRÁS_ (55863)
|
|