Kösz a további felhozatalt!
"pirossal kiemelt rész erősítésként"
"A proto 435-ösöknél ezt az erősítést lehagyták" <-- ilyennel még nem találkoztam :o
Ez nem a "bukókeret"? Azaz a borulásos tesztek után bepakolt erősítés?
Kicsit matekoztam is és ismét arra jutottam, hogy a tetőstabilizátor csavarodás/belengés ellen nem sokat érhet. A pótkocsi tömegközéppontja a stabilizátorok hosszához képest hatalmas erőkart jelent, a lengedező tömeg sem aprócska, nehezen tudom elképzelni, hogy a tető rácsszerkezete érdemben viselhetne ilyesmi terhet.
Csak találgatok: nem csak a harmónika középső merevítésének középre pozicionálásában segít? (erre a célra meg túl bonyolultnak tűnik). Vajon csillapít is, vagy csak rugóztat? Arrrgh.
Kérem a mélyen tisztelt szakértőket, nyilatkozzanak! :D
szb