spapda Creative Commons License 2013.11.28 0 0 44289

Nem akarok nagy ügyet csinálni ebből, hiszen a linkelt eset részleteit nem ismerhetjük, de erre azért reagálnék:

"sötétben, kivilágítatlanúl mé' ne mászká'hatnék az erdőben" dumával vigyázni kell

 

Két dolgot világosan látni kell:

1. Nagyjából ezer éve a sötétben, kivilágítatlanul mászkálnak az emberek az erdőben, zseblámpa talán ha 60 éve, kukásmellény meg vagy 20 éve fordul elő átlagos háztartásban. Aztán mégsem ölték halomra az erdőben "sötétben, kivilágítatlanul mászkáló" embereket. Szóval jó lenne, ha a civilizáció mai fokán képes lenne ezt a jó szokását megtartani az emberiség, és nem azon múlna az átlagpolgár élete, hogy volt-e rajta Made in China PVC ezüst köpönyeg.

2. Az is jó lenne, ha végre tudatosulna mindenkinek a fejében, hogy az erdőben másnak is lehet dolga. És ez ugyanúgy vonatkozik a bóklászó turistára, az erdészre, a vadászra, a természetvédelmi őrre, a földmérőre, a vízügyesre, a geomorfológusra, az ornitológusra, a tájképfestőre, a lovasra, a terepjárósra, a bringásra, a katonára és a pásztorórára apu kocsijával kiruccanó fiatalokra is. Ha idáig eljutunk, akkor gyakorlatilag megint ott vagyunk az 1. pontban megfogalmazottakig, miszerint senki nem fog meghalni azért, mert nem ilyen holmiban indult az erdőbe:

A példáid pedig éppen a 2. pontban foglaltak miatt nem jók, ugyanis a közút az járműveké (direkt nem autót írok, nehogy a bringások, motorosok, lovaskocsisok, traktorosok stb. kikérjék maguknak), a sín a vonaté, ott másnak helye nincs! Ezzel ellentétben az erdő (általános esetben) több csoport közös rekreációs-, és munkaterülete, ha tehát az autós példádat akarom folytatni, akkor azt mondom, hogy közúton nem a szemközti sávban veszem be a beláthatatlan kanyart, mert lehet, hogy pont ott jön szembe valaki, és csattanás a vége. Az ilyen száguldozásra való a versenypálya vagy a forgalom elől lezárt rallye szakasz. Az erdő viszont ebben a példában a szabad forgalmú közútnak felel meg.

Előzmény: Boar... (44287)