Kempingez Creative Commons License 2013.11.28 0 0 1975

Szóval hibrid meghajtású tricikli, a terved. Nem megvalósíthatatlan. 

Viszont, amit érdemes számításba venni a Solex Maximális teljesítménye
0,58kW (0,8 LE) (2500 ford/perc mellett) Tehát  a teljesítmény igen csekély, ez éppen elegendő a kerékpár meghajtásához (kb 25-30 Km/h esetleges eléréséhez) pluszban még,  elektromos hajtás akkummulátorait nem lesz képes tölteni.

A következőt kell végig gondolni, ha az  elektromos motor, és a benzinmotor együttes üzemeltetése biztosítja a kellő sebességet, plussz az akkumulátorok töltéséhez az áramot  a benzinmotor. Akkor, az utóbbinak egyedül több mint képesnek kellene lennie a jármű kívánatos sebességének az eléréséhez is. 

Ugyan is, ahhoz képest, hogy a motor nyomatékát klasszikus módon mechanikusan, visszuk át a kerékre, elektromos módban már több féle veszteséggel is kell számolni.

A generátor vesztesége, az egyenirányítás és a töltés szabályozó vesztesége. Továbbá maga az akkumulátorban folyó elektrokémiai folyamatokból adódó veszteség. Végül maga a  vilanymotor vesztesége..

Az eredeti háromkerekűn a részedről kívánt sebésséghez nics megfelelő teljesítményű fék! 

 

 

Ha "normál" motoros triciklit készítel, legalábbis formailag hasonlót (vidéken, sok van belőle). Azzal még, "hivatalosan" is kevesebb probléma adóthat. Egy ilyen építése megtűrt Besorolása teljesítményétől és tömegétől függően, segéd illetve motorkerékpár kategória.  

 

 

 

 

Egyébként, házilag tilos a segédmotoros járművek összeépítése. 

Így sem egy Solex,( ha nem az eredeti gyári kerékpáron van) sem egy Dongó amelyet kerékpárra szereltek utólag, elméletileg nem vehetne részt forgalomban.

Minden 300 W motor teljesítmény fölötti jármű, kategóriájának megfelelő vezetői engedély szükséges.

A pedelecről itt találsz infót http://hu.wikipedia.org/wiki/Elektromos_kerékpár