Mopat Creative Commons License 2013.11.28 0 0 55836

Ezt hallottam! Nem voltam akkor, nem is lehettem még akkor ott. A net a mi barátunk...de szerintem az tény, hogy nálunk rengeteg emblematikus gép NDK eredetű. Nos, az infóközlő nem írt adatokat arról, hogy hogyan változott a két németország gőzös mozdonykészlete. Mondjuk érdekelt volna! Panaszkodott pl. a 18-asok értelmetlen selejtezéséről, pedig, arról úgy tudom, hogy a felújítás olyan szépen sikerült, hogy repedezni kezdtek a hegesztett kazánok...áttervezni, újat gyártani-hagyománytisztelet ide vagy oda-meg nem érte meg, volt fiatalabb gőzös, meg már dízel is, villany is...A NDK mozdonyok közül sok olajtüzeléses volt, gondolom, amikor a kora 80-as években a baráti SZU megemelte az olajárakat, azokat is le kellett állítani...

89-90 re meg divat lett a nosztalgia. Mivel Meiningen körül azért akadt csühögnivaló, csak meggondolták, hogy mit érdemes félretenni. Persze, ettől még pár öreg gőzösfan kiakadhatott! Hiszen forgalomszerűen gőzösüzemet 90 körül nagyvasúton fenntartani...főleg, mikor sikerült szétszedni az NDK ipart, gondolom megcsappant a szállítanivaló...Mit selejteztek elsőnek?

Előzmény: k.novotny (55834)