Mágus23 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 55791

Üdvözletem!

Ne csodálkozz azon, hogy ma csak ez az egy mozdony a 242-247-es pályaszámú gép üzemel a sorozatból. Van még olyan példány ami üzembehelyezhető, illetve felújítható lenne, de jelenleg semmi olyan körülmény nincs -tudomásom szerint- ami kedvezne egy másik 424-es talpraállítására.

Nézzünk egy kissé vissza a múltra. A MÁV-nál az 1970-es évek elejétől kezdődően -különösképpen a Vezérigazgatóság Gépészeti Osztályán -tisztelet a kivételnek- egy nagyon komoly gőzmozdony gyűlölet és  gőzmozdony-ellenesség volt tapasztalható. Különösképpen hangadója volt ennek néhai Fodor Csaba egykori főosztályvezető. Miért is? Minden áron 1980-ra még írmagját is kiakarták írtani a gőzvontatásnak. 1968 és 1980 között szintet teljes mozdonysorozatokat, illetve  azokj utolsó példányait is minden megfontolás nélkül szétvágták. Ha a Közlekedési Múzeum részéről dr. Vaszkó Ákos és Mészáros Mátyás, Lányi Ernő közreműködésével, illetve néhai Heller György pártfogásával nem vállalják föl egyes utolsó példányok megmentését, akkor ma semmink sincs!

Na most, ezekért a sorokért lehet engem megint utálni. Nyugodtan rugdossanak belém azok az emberek, akiknek ez nem tetszik. De ha a MÁV felső vezetésén múllott volna minden -kölön kiemelem, hogy tisztelet és köszönet a kivételnek- akkor ma nemhogy nosztalgia gőzösök, de még szobor-mozdonyok sincsenek. Lehet rám azt mondani, hogy hülye, gőzös fanatikus, de amivel még az 1970-es évek közepén is rendelkezett a MÁV, azt ha jól megbecsülte volna és megfelelő korrektséggel gozdozta volna, akkor ma szó-szerint világelsők lehetnénk egy reprezentáns és működőképes  nosztalgia járműpark területén. Az, hogy ma ennyi is megmaradt, az néhány tisztességes és lelkes MÁV vezető, valamint a Közlekedési Múzeum munkatársainak és néhány lelkes és hozzáértő vasútbarátnak köszönhető.

1970 és 1990 között dühöngött a Bontó Rákosrendezőn. Amikor még a Hámánba mentem dolgozni, akkor is ott minden tároló kapacitás ki volt használva selejtes gőzmozdonyok tárolására. Sokszor annyi mozdony volt ott, hogy a Bontó nem bírta feldolgozni. Arra is volt példa, hogy egy vágányt kijelöltek a Viztorony melletti körbejáró vágányoknál, valamint a szénszerelő külső részénél, és ott is bontottak.

Előzmény: Törölt nick (55775)