Nem tudom Csiba József könyvének adatait mennyire lehet készpénznek venni, mivel itt a fórumon is kritizálták, de mivel írtad, hogy Neked ez a könyv nincs meg, leírom amit találtam.
424, 287:
1981 január 1.-én még Komáromba volt állomásítva, aztán ezután valamikor a Hámánba került, 1985-ben már biztos ott volt.
Tehát ha ez van a daruval a képen, akkor az 1981-nél nem lehetett régebben.
Ki kéne deríteni, mikor állomásították a Hámánba.
424, 262:
Erről pontosabb adat van megadva, 1984 októberében került a Hámába, előtte Dorogon, majd Komáromban volt.
A gőzöskorszak végén még a 424, 305-ös volt a Hámánban darugép, ez a könyv szerint már 1959 május 1.-től ott volt. Ezt 1987 november 13.-án minősítették át fűtőgéppé.
Mágus teljesen pontosan megmondja majd a gépek utolsó üzeméveinek körülményeit.
A nyolcvanas évek elején a 424, 278-as is vitte a készenléti szerelvény, ezt 1982 szeptember 21.-én selejtezték. Ez üzembehelyezésétől (1956 május 9.) végig Hámános volt.
(A Drehscheibe-n volt látható egy külföldi vasútbarát fotóján 1982 nyarán Kőbánya-Felsőn a daru szerelvénnyel)
Ezeken kívül még elvileg más Hámános 424-esek is mehettek a darukkal a nyolcvanas évek első felében.