"Az már számomra is eléggé súlyosnak tűnik, hogy 1979-ben napi szinten járjon arrafelé egy 100 év körüli masina! Még a 275-ös elment valahogy, bár az is határeset, főleg ilyen pazar egykocsis vonattal"
Teljesen egyértelmű, hogy a Debrecen-Füzesabony vonalon fotózott 275-ös és 326-os különvonattal közlekedett.
Tudomásom szerint a hetvenes évek végén ezek a típusok ezen a vonalon már nem közlekedtek (sőt máshol sem) személyvonattal.
A mindössze egyetlen személykocsi is különvonatra utaló jel.
A 326-os és egyéb hosszúkéményes régi gőzösök abban az időben cukorgyári vagy egyéb ipari tolató mozdonyok voltak.
Feltételezésem szerint 275-ös utoljára Debrecen környékén személyvonattal a Püspökladány-Szeghalom vonalon járt.
Konkrétan a 275, 064-esről van 1977-ből Püspökladányban egy képe Kubinszky Mihálynak.
Ebből a típusból ez volt az egyik legutolsó működő példány.
Talán az utolsó előtti.
Az utolsó a 034-es.