''csiga Creative Commons License 2013.11.08 0 0 161766

Közben eszembe jutott. A szívórész ( karbi)  fojtásával nem nagyo lehet mit kezdeni, max karbi csere.

Az ott szűk keresztmetszet, nagy a fojtás.

 

Aztán találtam itt egy konkrét számadatot:

 

http://www.sierracorner.net/forum/viewtopic.php?f=53&t=6532

 

 A lényeg:

 

" Az előzőekből következik, hogy a kompresszió növelésével plusz teljesítmény nyerhető, hiszen a nagyobb sűrítéshez nagyobb sűrítési végnyomás és hőmérséklet tartozik, majd az égés erről a pontról indul el. És mivel az égés előtti nyomás és hőmérséklet is magasabb, így az égési csúcsnyomás is magasabb lesz, ami a dugóra ható nagyobb erő miatt plusz nyomatékot jelent a főtengely végén. Ez számszerűen: egy ~7-es értékről ~10-11-re való növelés +10-12%-ot jelent. Tehát oltári növekedésre azért nem kell számítani ezáltal, de sok kicsi sokra megy! "

 

 

 

Fuxi gépei 8-8,5 bar körüliek, ha 11-re feltolom, akkor közel 10% teljesítmény növekedés várható. A picilt emelt fordulathoz ezt hozzátéve, 4 paci felett leszek.  Az nekem elég. :)

 

 Ma megnézem a hengert, milyen alakja van az égéstérnek, aztán beszélek esztergályossal, a dugó tetejéből a szélen körbe 0,3 mm-et nyaljon le. A rajzpapír pont 0,2 mm vastag, így pont kijön, hogy nem ver a dugó a hengerfejbe.

 

11 bar fölé szerintem  nem érdemes menni, ott már csörgetheti a 95-ös benzint. A Husik mind 11 barosak. Stihlnél, Oleonál találkoztam már 12 bar értékkel,de ott nagyobbak a hűtőbordák is.

 

 

 

 

Előzmény: kioritzecho (161729)