Mágus23 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 55335

ÜDV Antal ! Ez rendben van ,de 1951 es MÁVAG gyári fényképeken  jól látszik ,hogy  a 303 as kazánját  hogyan szegecselik . Érdekes,ez mert elvileg a MÁV már a 40 es években bevezette a heggesztett kazánokat és a MÁVAG egy a MÁV nál ezek szerint alkalmazott technológia helyett egy annál korszerűtlenebbet használt annak a vasút részére gyártandó mozdonyánál amelynél már egy korszerűbb technologia alkalmazva volt .

Azt nem tudom pontosan .Hogy a 324 1500 sor mind hegesztett új kazánt kapott e . Egy ami biztos, a korább telített gőzzel működő compound gépezetű 324 es ek lettek túlhevítős  kazánra és iker gépezetesre átépítve ,ezek lettek 1501 től számozva  . A túlhevítő beépítése nem követelte meg a teljesen új kazánt .  A tűzszekrények tekintetében sem volt követelmény egy ilyen átépítésnél a tűzszekrény csere ,ha a réz tűzszekrény jó állapotban volt maradhatott . Persze ahol kellett tűzszekrényt cserélni ott alkalmazhatták a heggesztett acél  megoldást . Én úgy tudom ,hogy a heggesztett kazánokat az 50 es éve végétől kezdték alkalmazni . Kérlek ,ha nem jól tudom akkor javíts ki .

Előzmény: fantal (55334)