spapda Creative Commons License 2013.10.25 0 0 44224

"a terepjáróképesség nagyrészt a kormány és a pedálok közötti kapcsolaton múlik"

 

A taposólemezre és a tűzfalra gondolsz?

 

 

Amúgy tudod jól, hogy ezt nem nekem kell magyarázni, én tanultam fizikát, többet is, mint szerettem volna. A többség viszont nem, ezért pl. nem tudja, hogy a lendület és a forgatónyomaték egy környéken, de nem egy házszám alatt lakik, a tapadás meg a mintázaton kívül egyéb tényezőktől is függ. Meg azt sem, hogy néha (sokszor) a guminál sokkal többet ér a helyes helyzetfelismerés, a döntés, hogy az út bal vagy jobb felén megyek tovább, melyik fele sárosabb, melyik fele merülősebb, hol van a nagyobb hupli, hol fog elemelkedni az egyik kerék, hol találhatok nagyobb tapadást stb. Nem véletlen, hogy felénk a napi szinten a sűrűjében rohangáló erdészek a gyári (=kopott) AT gumival is olyan helyeken elmennek a sokszor lenézett L200-as pickupokkal, ahol a hobbistáknak az MT-vel is megáll a tudomány. Persze vannak olyan helyek is, ahol már tényleg a technika (és így a gumi) a szűk keresztmetszet.

 

Emlékszel arra, amikor Szegeden beültem hozzád egy sétakocsikára? Volt ott egy árok, amibe becsobbant egy MT gumis Mitsu Pajesz és padlógázzal alig jött ki, te meg szinte alapjáraton, ballábfékes parasztdiffizárral, slick gumival kipöfögtél a meredek oldalán. És nem azért, mert ennnyivel jobb a Defi, mint a Pajesz, hanem azért, mert a Mitsus kolléga esélyt sem adott a szekérnek, hogy tapadást találjon, te meg pont annyira nyomtad neki, hogy legyen haladás is, de ne kapálógépként viselkedjen a vas.

Előzmény: fúrószár (44221)