"Azért kíváncsi volnék, hogy akkor a németek a Messerschmitt Stiftung 109 G-jébe miért raktak modern műszereket...."
Ezt a németek tudnák megmondani...
Én a magyar viszonyokból a közlekedés más területéről próbálatam olyan példát hozni,
ahol a jogszabályi kereteken belül megvalósítható egy jármű restaurálása, működőképessé tétele.
Lehetne példát nézni a hajós területről, néhány éve felújították a lajtát,
vagy a közút területéről, ahol OT-s rendszámmal forgalomba helyezhetőek különböző felújított járművek,
-teherautók közül Csepel
-buszok közül az Ikarusz számos típusa
-motorok közül a Pannóniák
-autók közül szinte minden régi típus (a múltkor egy Zaporozsec-et láttam OT-s rendszámmal)
De természetesen arra is lehetne számos példát hozni, hogy ki mit miért nem újít fel...
Én arra próbáltam utalni, hogy nem tudom elképzelni, hogy jogszabály tiltaná meg
például egy Brotán-kazános gőzmozdony felújítását.
Az hogy adott esetben a régi kazán még felújítható-e, vagy ha igen, akkor milyen technológia alkalmazásával,
illetve hogy az mennyibe kerül, az már egy másik kérdés...