Csa80 Creative Commons License 2013.10.22 -1 0 55250

Bennem megint csak kérdések merülnek fel. Véleményem ezért leírnám, talán gondolatokat ébresztek másokban is.

Valóban vannak olyan veterán járművek amiket tréleren visznek a kiállításokra. Viszont vannak olyanok is, amikkel pénzt keresni szándékoznak, így közlekednek folyamatosan, pl. esküvő, és ezek bizony van, hogy Budapestről, pl. Szegedre is leautóznak. Ezeken az autókon van, hogy átalakítást végeznek, pl. a futómű.

Namost, ha egy gőzmozdonyt kiállításra szánnak, akkor legyen korhű, a muzeológus kollégák törekedjenek arra, hogy az legyen. De miért van az, hogy valamelyiknél törekednek, valamelyiknél nem?

Van olyan mozdony amit ezek szerint azért nem újítanak fel, helyeznének üzembe, mert akkor sérülne a korhűség, így nosztalgiamenetben nem vehetne részt. De a mögötte húzott vagonok már nem lényegesek?

A 242esnél eltérhettek az eredeti állapottól, hogy működőképes lehessen, noha tudták, hogy a kerekeivel hamarosan gond lehet.

Van egy olyan rossz érzésem, hogy ugyan az lesz mint az Istvántelki vagonokkal, addig húzzák a csikicsukit, míg felújításra alkalmatlan lesz bármelyik mozdony.

Sajnálom nagyon a helyzetet, és szerintem, ha lehetne lehetőséget találni arra, hogy egy Brotános mozdony közlekedhessen, nem Brotános kazánnal, akkor azt meg kéne ragadni.