fantal Creative Commons License 2013.10.19 0 0 55189

Én meg arra, hogy az utasok 99%-át nem az érdekli,hogy mitől világít a lámpa a mozdony elején, hanem az hogy füstöljön, és menjen.

 

Hát ez eléggé "kájefté" szagú magyarázat. :)

 

Ez egy muzeális jármű, aminél elvárás a korhűség fenntartása. Érdekes, tőlünk északra meg nyugatra nem feladat egy turbó vagy légsűrító javítása... Lásd szlovák, cseh, lengyel, német - sor folytatható - mozdonyok üzemelő, halk légsűrítóvel és turbóval.

 

 

Azt sem értem mire a nagy siránkozás a 242.es átalakítása miatt.

 

Mert radikálisan beavatkoztak az eredeti konstrukcióba. A múzeum nem engedi a Brotános gépek átépítését síktűzszekrényesre (és ezzel lehetetlenné teszi a feltámasztásukat), de a 242-esnél simán belementek az gázolajtüzelésre alakításba...

 

Műszaki kannibalizáció? Mire számítottál, hol vannak már a gőzöshöz értő szakemberek, honnan lehet alkatrészt szerezni ezekhez a gépekhez?

 

 

Dízelmozdonyszerelők asszem elég szép számban vannak kis hazánkban, aztán ott is ez megy.

Telken egy rakás légsürítő meg turbó van, amiket a meghibásodás után javítás helyett félreraktak. Hát most már elfogytak a műszerek, nincs honnét kivenni egy másikat javítás helyett.

Előzmény: mdbz (55186)