Én meg arra, hogy az utasok 99%-át nem az érdekli,hogy mitől világít a lámpa a mozdony elején, hanem az hogy füstöljön, és menjen.
Hát ez eléggé "kájefté" szagú magyarázat. :)
Ez egy muzeális jármű, aminél elvárás a korhűség fenntartása. Érdekes, tőlünk északra meg nyugatra nem feladat egy turbó vagy légsűrító javítása... Lásd szlovák, cseh, lengyel, német - sor folytatható - mozdonyok üzemelő, halk légsűrítóvel és turbóval.
Azt sem értem mire a nagy siránkozás a 242.es átalakítása miatt.
Mert radikálisan beavatkoztak az eredeti konstrukcióba. A múzeum nem engedi a Brotános gépek átépítését síktűzszekrényesre (és ezzel lehetetlenné teszi a feltámasztásukat), de a 242-esnél simán belementek az gázolajtüzelésre alakításba...
Műszaki kannibalizáció? Mire számítottál, hol vannak már a gőzöshöz értő szakemberek, honnan lehet alkatrészt szerezni ezekhez a gépekhez?
Dízelmozdonyszerelők asszem elég szép számban vannak kis hazánkban, aztán ott is ez megy.
Telken egy rakás légsürítő meg turbó van, amiket a meghibásodás után javítás helyett félreraktak. Hát most már elfogytak a műszerek, nincs honnét kivenni egy másikat javítás helyett.