mdbz Creative Commons License 2013.10.13 0 0 55077

Mágus! Érdekes egy ember vagy! Az 55048 és 55050 sz. hozzászólásaidban írsz egy csomó baromságot amivel szándékod szerint az idelátogató "amatőrök" ismereteit  kivántad bővíteni. Nem számoltál avval, hogy itt azért előfordulnak olyanok is aki értenek valamit a vasúti fékberendezésekhez. Közülük egy, (mellesleg az, aki jelenleg a téma első számú szakértője) felhívja a figyelmedet, hogy ezt a dolgot (nevezetesen, hogy olyan dolgot akarsz itt oktatni amihez nem értesz) nem kellene folytatni. Erre Te megsértődsz, ahelyet hogy kicsit tájákozódnál, esetleg beleolvasnál mondjuk a fékes topicba. Első hozzászólásomban igyekeztem felhívni a figyelmedet (igaz csak áttételesen) hogy nagyon nincs igazad. Második hozzászólásomban a két képpel arra kivántam rávilágítani hogy a témában alapfogalmakkal sem vagy tisztában, sajnos ez sem ment át (ez persze az én hibám, mért nem írom egy az egyben amit gondolok). Azt írod "Valóban nem fogalmaztam eléggé szakszerűen". Nem teljesen szakszerűtlenül fogalmaztál! Részletezhetném, de nem érdemes.

" Bevallom igen tanulmányaimat néha fel kell frissíteni. " Ezzel mindenki így van. Mindenki felejt. Az nem mindegy, mennyi tudásból kezdünk felejteni. 25 éven keresztül oktattam mozdonyvezető jelölteket vasúti fékek szerkezettanára. Tapasztalatból tudom hogy a jelöltek döntő többsége teljessen feleslegesnek tartotta megtanulni, hogy merre bujkál a szerkezetben a levegő. A vizsga után nagyon gyorsan igyekeztek elfelejteni azt a keveset is ami rájuk ragadt az órákon. (Aki bemegy a malomba, elkerülhetetlenül lisztes lesz!).

Tudod az a baj, hogy egyre többen készpénznek veszik amit a neten olvasnak. Ezért igen nagy a felelőssége annak, aki itt az "észt osztja". Ezért írta Vendégsín a hozzászóásod után, hogy abba kéne hagyni! Írod, hogy vennél fékkönyvet, a "kék" ma már nem határozza meg egyértelműen melyikre gondosz. Ha a Dr Heller - Rosta félére gondolsz, az kevés lesz ahhoz hogy Vendégsínnel felvedd a versenyt. Max arra jó, hogy az alapfogalmakat, és néhány ma még nagyszámban alkalmazott szerkezet működését megismerd, de a korszerű járművek fékberendezéséről már nem sok mindent találsz bennük. Ismerve Vendégsint, ha megkeresed, és meggyőzöd arról hogy tényleg komolyan szeretnél foglalkozni a vasúti fékberendezésekkel, el fog látni ehhez anyaggal!

 

Remélem most elég világos, és egyértelmű voltam!