Mágus23 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 54968

ÜDV ! Nagyon aktuális a kérdés. Miért kell egy FŐVIZSGÁS 424 es mozdonyhoz egy Nohabos tolás. Szakmai alapon a mai viszonyokat figyelembe véve egy indoka lehet,hogy ne legyen a gőzösnek gőzfogyasztása ,mert a vízvétel lehetősége nincs megoldva.  Azaz ne a gőzös vontasson( akkor miért gőzvontatású nosztalgia vonat ). Tudom elég szégyen ezt feltételezni ,de a mai viszonyok között semmi sem lehetetlen. Egy 5 kocsis szerelvény nem kihívás egy 424 es gépnek pláne nem egy pakurásnak. Az ,hogy nem akarják a gépet kínozni ez sem  komoly érv.

 

Egy gőzmozdonyt a fővizsga után ,udvari próbának kell alávetni ekkor gőzben beállíttatik a mozdony .Abban az esetben ,ha itt minden renben akkor következik a vonali futópróba gépmenetben. Futóproba alkalmával a mozdony teljes működését ellenőrzik és az engedélyezett legnagyobb sebességén és még a fölött is az előírásoknak megfelelően járatják. A gépmenetes futópróbán kívűl,még terheléses futópróbát is lehet tartani. Amennyiben a futópróbán minden rendben akkor a gépet átadják honos fűtőházának.  A honos fűtőházban egy két hét alatt a mozdonyt bejáratják . Lassú tolatási mozgások lassabb gépmenetek kissebb vonatok továbbításával . Ekkor a gépezet és futómű alkatrészei összecsiszolódnak. A 424 247 es a Grand Prix en debütált a parkban, ekkor a szükséges próbákon már túl volt. Gépezetét magam is alaposan megnézegettem,kissé feszesen,de rendesen jól volt beállítva . Pont olyan volt amilyennek egy friss fővizsgás gépnek lennie kell.  Véleményem szerint egy 2, 3 napos kis mértékű járatással pont jó lett személyvonatozásra. Szeretném, és örülnék annak ,ha valaki komoly szakmai érvekkel megmagyarázná ,hogy miért kell egy jól működő friss FŐVIZSGÁS 424 es hez Nohabos tolózás.                              

Előzmény: Ep128 (54966)