spapda Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44176

Mindez semmit sem változtat azon a tényen, hogy az ML nem terepjáró. És attól még lehet jó SUV.

A youtube videókkal meg az a baj, hogy adott egy helyszín, több különféle autó, de itt vége az objektivitásnak, hiszen általában különböző sofőrök, eltérő képességekkel, sokszor eltérő gumival esnek neki a terepnek, így rohadtul nem az derül ki, hogy a konkrét terepen melyik a jobb autó. Mert egy agyagos emelkedőn győztes autó simán elvérezhet egy köves-sziklás lassú kapaszkodáson.

De még csak nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a videókon általában egyszer teljesítenek egy adott (legtöbbször viszonylag rövid) távot. Ebből nem derül ki, melyik mennyire "terepálló". Egy terepjáró nem csak az összkerékhajtásban vagy zárható diffiben tér el a többi szgk-tól, hanem a tervezési filozófiájában, az alkatrészek méretezésében. Csak egy példa: szinte elegendő megnézni, hogy melyik alkatrész képezi az autó legalacsonyabb pontját...

És persze minden összkerekes autóból lehet építeni brutál jószágot, ami ideig-óráig bírja a terepet. Ez történhet gyári szettel vagy házi barkáccsal. De ettől még nem lesznek feltétlenül terepjárók, a szó klasszikus (rendszertani) értelmében. Ha egy ML terepjáró, akkor ezek is azok:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: -Bazsa81- (44175)