Tie Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44059

Nézd, ez egy visszatérő dolog, hogy hogyan lehet 5 kilóból venni fasza nagy terepjárót, fúró meg azért reagál erre így, mert, mint mondtam, visszatérő téma.

 

A helyes válasz a kérdésre: SEHOGY.

 

5 kilóból szétrohadt szétfingott fost fogsz kapni, amibe bele fogsz talicskázni még másfél milliót, mire elmész vele először normálisan terepre úgy, hogy nem kötélvégen jön haza, mert megállt, eltört, szétszakadt, satöbbi.

Oszt ezt vagy elhiszed a társaságnak, vagy okosabbnak gondolod magadat azoknál, akik évek, évtizedek óta ezen a pályán gurítanak, és a TAPASZTALATAIKAT írják le.

 

Fúró meg azé' röhög, mert 10 próbálkozóból 11 okosabbnak gondolja magát, és már láttunk pár ilyet.

 

Szóval mielőtt akármiről szó lesz konkrét típusról, vagy bármiről, három dolog:

 

1. 500-ért NEM kapsz full size terepjárót. Mármint olyat, aminek papírja van, és működik is.

Kisautót, samurait kapsz.

 

2. A nagy benzines nagyon jó gondolat, terepre az való. A 4 liter vényóc az 1500 fordulaton is 4 liter vényóc, nem úgy, mint a turbódízel.

DE az is tény, hogy aki nem élt együtt ilyennel, az RENDRE DURVÁN ALÁBECSÜLI a fogyasztást.

Csak hogy tudj mivel kalkulálni, leírom az én autómat, ez egy full size terepjáró.

Range Rover Classic, 4.3 V8, automataváltó, difizárak, kis építés, kb 2800kg öntömeg, benzingáz.

Városi INDULÓ fogyasztása 27-28 liter. Országúton 90-nel 22, 130-cal 35-40 liter.

Terepen NAGYÁSGRENDEKKEL több, úgy szoktam számolni, hogy óránként 9-10 liter. Volt, hogy a Csobánkai lőtéren egy egész napos triálozgatás során mentem 20km-t, és elfogyott hozzá 70 liter gáz. Az, ha jól számolom, kb 350 literes fogyasztás 100-ra. Nyilván értelmetlen ilyet számolni, de ne gondold azt, hogy egy ekkora motorral egy vasárnapi 80km-es KÖNNYŰ túrát meg fogsz úszni 25 liter benzinből. 55-ből. Esetleg. Ha óvatosan mész.

Másik példa: Szegedi LR találkozó. Budapestről Szegedig autópálya, 130-160 között. Az M5 kivezetőn telelöktem 93 liter gázzal, szeged előtt 30km-rel kiálltam tankolni. A második tank gázzal megcsináltam az éjszakai pontkereső túrát, aminek során mentem kb 50km-t terepen, reggel a szombat délelőtti közös kirándulás (újabb kb 50km) előtt begurultam Szegedre. Nem, nem hotdogért, hanem tankolni. A harmadik tank elfogyott szombaton, vasárnap reggel meg mielőtt elindultam haza, telenyomtam megint.

Ismétlem, 93 literes a gáztartály, és szekvenciális injektoros rendszer, szóval nem fogyaszt 10%-nál többet, mint benzinből enne. A szegedi móka mindenestül volt kb 500km, ebből 400 autópályán, és ellocsoltam rá 360 liter gázt. Ok, nem kötelező 160-nal döngetni 3 tonnával az autópályán, ott azért 40 fölött fogyaszt, de nem sokkal kevesebb akkor se, ha csak 120-szal megyek.

 

 

Na, oszt ehhez számold hozzá azt, hogy nagy benzines NORMÁLIS állapotú terepen jól használható épített autód nem 500-ért lesz, hanem kb 2millió500ért.

 

Oszt ezt vagy elhiszed, vagy nem.

 

Előzmény: _V8_ (44058)