Egy rovidhir szerint ujabb evvel csuszik a Regiojet vonatainak (tenylegesen DB szinekben) torteno bevetese a Praga-Hamburg vonalon, jelenleg a 2015-os menetrendvaltastol kezdenenek. A vagonok ugye 'mar majdnem' keszen vannak 2 eve :) Igy marad 1 evvel tovabb a jelenlegi rezsim. A CD meg orommel beleegyezett a folytatasba.
Kis hatterinfot (termeszetesen szubjektiv) ad az egyik kommentelo, aki a hir ala a kovetkezo pontokat irta:
1. A nemeteknek szuksege van a cseh piacra es a csehek penzere - kihasznaltsagi es kozgazdasagi szempontokbol is.
2. A nemeteknek erdeke, hogy a Becs-Praga-Berlin-(Hamburg) tengely Pragaban megtorjon es az osztrak/nemet utasok inkabb nemet teruleten utazzanak, amit ertelemszeruen a CD elutasit. Hasonloan nem volt erdekes a nemeteknek ezen vonalon a Pendolinok bevetese (kulonbozo indokokkal) es a hagyomanyos gyorsvonati forgalom elsorvasztasa Stuttgartbol, Frankfurtbol.
3. A DB-nek gyenge partnerre van szuksege, akit az orranal fogva vezethet es idovel akar fel is vasarolhat. Ehhez a CD ertelemszeruen tul eros.
4. Valoszinuleg a CD uj 'fogatlan' vezetese nem fog tovabb keresni masik nemet partnert a DB helyett (Mas teruleteken is lathato a visszahuzodas, minden ugy jo ahogy van, hozzaallas), de ennek ellenere azert ez a veszely fennall hosszutavon, igy most megfelelobb a status quo fenntartasa meg par evig.