Madrone Creative Commons License 2013.09.15 0 0 54614

Tisztelt Topiktársak!

 

Szeretném megkérdezi, hogy a MÁV-nál meddig voltak üzemben gőzmozdonyból átalakított fűtőgépek?

 

Gyanítom ugyanis, hogy jelenleg már nincsenek üzemben.

 

Nagyjából a kilencvenes évek végére, az ezredforduló tájára tippelek.

 

1994 őszén Füzesabonyban még láttam a 424, 25-ös fűtőgépet, de lehet, hogy akkor már nem volt üzemben.

 

 

 

424-es sorozat vonatkozásában a következő adatokat találtam a Csiba-féle könyvben.

 

Összesen 42 db. mozdonyból lett fűtőgép.

 

Az első átminősített gép volt a 424, 102-es 1983. 09. 05.-én, ebből lett az F 424, 01-es.

 

Az utolsó pedig a 424, 337.-es volt 1988. 09. 28.-án ebből lett az F 424, 42-es.

 

Tehát 5 éven keresztül folyt az átminősítés.

 

 

Amint a könyvből kiderül közben megindult egy újabb folyamat is, a fűtőgépek (guruló kazánok) stabil kazánná alakulása.

 

Azt írja, hogy akkor (1994-ben) 5 egykori 424-es kazán már stabilkazánként üzemelt.

 

Csak az 5 kazánszámot adja meg, azt nem hogy melyik egykori mozdonyba volt beépítve.

 

 

Ebből következik az újabb kérdés:

 

Lehet hogy fűtőgépek már nincsenek, de stabilkazánok még vannak?