Madrone Creative Commons License 2013.09.14 0 0 54590

"De közben kierült, hogy fűtőgépek voltak papíron is.

 

 

Éppen az az érdekes a dologban, hogy papíron nem voltak fűtőgépek!

 

Az előbb már leírtam hogy -legalábbis az adatok szerint- hogy volt.

 

Úgy fűtöttek, hogy nem voltak fűtőgéppé alakítva!

 

A pályaszámuk is még az eredeti volt.

 

Az említett Nagy Imre képeslapon is nem fűtőgéppé átalakított állapotban látható odalról a 310-es.

 

Olyannak nézni ki, mintha a gőzös hidegre szerelt állapotban lenne, amiből gyorsan visszaalakítható vonali üzemi géppé.

 

Hasonlóan mint a Ferencvárosban fűtő 424, 298-as ami szintén úgy volt nyílvántartva mint üzemelő mozdony holott fűtőgépnek használták.

 

Ugyanakkor ahogy Smnks írta a beömlőcsőnél kijövő csőnél lehetett a gőzelvétel, vagyis nem a szerelvényfejről.

 

Ezek szerint létezett egy harmadik fajta fűtőgépes állapot is?

Előzmény: fantal (54580)