A Ráckevei vonalon közlekedő szerelvények közül több a J24-es ciklusnál jár, ami azt jelenti, hogy 3,6-3,9 millió km futásteljesítménynél járnak. Gyártáskor úgy tervezték, hogy 3 millió km után mennek kiskanálnak.
A Csepeli vonalon az M.IX.A-k is komolyan túl vannak a tervezett futásteljesítményen.
Abban teljesen igazad van, hogy a HÉV van a legjobban karbantartva, ezt láttam én is.
A gond az, hogy azért elég komolyan hanyagolva volt az üzem az utóbbi években, és csak nemrég kaptak megint forrásokat.
Ugyanakkor amit sajnos vagy sem, de látni kell, a távlati tervekben a HÉV mint olyan megszűnne, és ezzel a különlegessége is, az 1100V névleges üzemi feszültség. Így ha nosztalgiát akarunk majd fenntartani hosszútávon, akkor át kell majd alakítani ezeket a szerelvényeke, hogy az eltérő vontatási feszültséggel is üzemelhessenek majd.