Törölt nick Creative Commons License 2013.09.09 0 0 11361

Mert nem is igazán van szerintem. A karosszéria lakatos tankönyvekben kevés a gyakorlati dolog, túl sok az olyan elmélet, amit csak azért raktak az anyagba, hogy az érettségi nélküli szakmunkás képzésbe belecsempésszenek egy kis matekot meg fizikát. Ha tudsz angolul, akkor van egy Haynes kiadó által publikált "Car Bodywork Repair Manual" c. könyv, de ez sem mélyül annyira bele - a gyakorlást nem igazán lehet vele pótolni. 

Szerintem első körben a co hegesztés tudásod érdemes tökéletesíteni, mert a kasznizásnak az az alapja. Ha túl meleg, akkor állandóan kilyukad a lemez és ugye jobban is vetemedhet, ha pedig túl hideg, akkor nem olvad bele rendesen később a rázkódástól szétverődhet a a ránézésre  jónak is tűnő varrat.  Először apróbb és statikailag nem annyira fontos és nem feltűnő hibáknak érdemes nekiállni, aztán a gyakorlat fejlődésével jöhetnek az oszlopok, küszöbök stb. Érdemes "stressz-tesztet" végezni a varraton utólag kalapálással, feszítéssel stb. amíg az ember ösztönösen nem csinál jó varratokat. Egy idő után úgy beleivódik a technika az ember tudatába, hogy szinte képtelen is rosszul csinálni.

Nekem az az elvem, hogy a sok gyakorlat hiányát legjobban a maximalista hozzáállással lehet valamennyire kompenzálni. Ha valamilyen munkára érzi az ember, hogy ez még talán elmegy, meg majd eltakarja a 2kg kitt, akkor hideg fejjel azt kell mondani, hogy "Nem - nincs ilyen, hogy ez még elmegy, ezt elb@sztam és be kell látnom". Neki kell állni újra és másodszorra jellemzően jobban össze szokott jönni :).. Aztán ahogy az ember fejlődik, egyre kevesebb "másodszor" lesz.

Egyébként az egyik legjobb gyakorlat pótló információ forrás  szerintem a Youtube. Rogyásig van ilyen témájú videókkal, de tudni kell kiszűrni a x@rt közülük, mert olyan is van bőven. Másokon viszont látni, hogy hogyan oldja meg az adott feladatot egy profi mester - ötletet adhat..

Előzmény: zozomax (11360)