"A 4-es vonalon a '80-as években tehervonatozó 424.005 és 343 psz.-u mozdonyokról u.abban az újságban jelentek meg fényképek,"
Szerintem nyugodtan leírhatjuk, hogy a 424-es Indó Extráról van szó. Ami nekem nagyon tetszik, sok új képet és történetet ismeretet adott nekem.
"amelyikben a 262-es is látható a komáromi fordítón, a kép felirata pedig Dorog."
Nekem eddig fel sem tűnt ez a tévedés, pedig valóban a háttérben mintha vasúti villanyvezeték szigetelő porcelánjai lennének, ami Dorogon nem lehet.
"Itt a fórumon "hangzott el", hogy a fénykép készítője azóta pofán veri azt, aki képet kér tőle! (:-D)"
Kár, mert a szerzőnek (Gróf györgy), nagyon jó képei vannak a gőzös korszak utolsó időszakából.
Nekem nagy örömet okozott, hogy ezek az Indóházba bekerültek.
"Hogy mikor szűnt meg a 4-esen a menetrendszerinti tehervonati gőzüzem, ezt már a 49046-os hsz.-odban is firtattad. :-))"
Igen tudom, ezek szerint Te is emlékszel rá sőt még a hsz. számára is! :)
De arra nem emlékszem, hogy valaki pontosan meg tudta volna mondani.
"Pontos dátumot továbbra sem tudok, de arra emlékszem, hogy az utolsó évben, azaz '84.-ben, volt időbeli "átfedés" a nosztalgiavonat (424.305) és a tehervonatozás (424.005; 262) között! Igaz, utóbbit én is csak közvetve láttam, amikor a dorogi fűtőház előtt pihent a két gép, de legjobb emlékeim szerint gőzben voltak."
Ez a 84-es nosztalgiázás a 305-össel a Bárdos Imre által is említett elő-nosztalgia menet volt 84 nyarán?
Tehát azon a nyáron a dorogi fűtőház előtt gőzben állt a 005 és a 262. Lehet, hogy akkor már rendszeresen nem dolgoztak, csak időnként ugrottak be dízeleket pótolni.
A Csiba könyv szerint a 424, 262-es 84 októberében került a Hámánba előtte komáromi azelőtt dorogi volt.