Madrone Creative Commons License 2013.09.08 0 0 54447

"A 4-es vonalon a '80-as években tehervonatozó 424.005 és 343 psz.-u mozdonyokról u.abban az újságban jelentek meg fényképek," 

 

Szerintem nyugodtan leírhatjuk, hogy a 424-es Indó Extráról van szó. Ami nekem nagyon tetszik, sok új képet és történetet ismeretet adott nekem.

 

"amelyikben a 262-es is látható a komáromi fordítón, a kép felirata pedig Dorog."

 

Nekem eddig fel sem tűnt ez a tévedés, pedig valóban a háttérben mintha vasúti villanyvezeték szigetelő porcelánjai lennének, ami Dorogon nem lehet.

 

"Itt a fórumon "hangzott el", hogy a fénykép készítője azóta pofán veri azt, aki képet kér tőle! (:-D)"

 

Kár, mert a szerzőnek (Gróf györgy), nagyon jó képei vannak a gőzös korszak utolsó időszakából.

Nekem nagy örömet okozott, hogy ezek az Indóházba bekerültek.

 

"Hogy mikor szűnt meg a 4-esen a menetrendszerinti tehervonati gőzüzem, ezt már a 49046-os hsz.-odban is firtattad. :-))"

 

Igen tudom, ezek szerint Te is emlékszel rá sőt még a hsz. számára is! :)

 

De arra nem emlékszem, hogy valaki pontosan meg tudta volna mondani.

 

"Pontos dátumot továbbra sem tudok, de arra emlékszem, hogy az utolsó évben, azaz '84.-ben, volt időbeli "átfedés" a nosztalgiavonat (424.305) és a tehervonatozás (424.005; 262) között! Igaz, utóbbit én is csak közvetve láttam, amikor a dorogi fűtőház előtt pihent a két gép, de legjobb emlékeim szerint gőzben voltak."

 

Ez a 84-es nosztalgiázás a 305-össel a Bárdos Imre által is említett elő-nosztalgia menet volt 84 nyarán?

 

Tehát azon a nyáron a dorogi fűtőház előtt gőzben állt a 005 és a 262. Lehet, hogy akkor már rendszeresen nem dolgoztak, csak időnként ugrottak be dízeleket pótolni.

 

A Csiba könyv szerint a 424, 262-es 84 októberében került a Hámánba előtte komáromi azelőtt dorogi volt. 

 

 

Előzmény: smnks (54435)