rezgaras
2013.08.20
|
|
0 0
54200
|
A gőzmozdony indító vonóerejét a tapadás vagy a gőznyomás korlátozza. A modern mozdonyoknál a gépezeti vonóerőt nagyobbra tervezik, mint a tapadásit, ezért ki lehet őket porgetni. Indulás után viszont a leadható teljesítmény a korlát. Ezt a kazán gőztermelő képessége korlátozza. Vagyis egy gőzmozdony, ha meg tud indítani egy szerelvényt, azt el is húzza. Mégpedig olyan sebességgel, amennyi gőzt termel hozzá a kazán. A gépezetet persze a túlterhelés bizonyára jobban igénybe veszi. Úgy gondolom, túlterheléses üzemmódban a kenés kevésbé megfelelő. A kazánt is igénybe veszi a terhelés, mert nagyobbak lesznek a hőmérséklet különbségek. |
Előzmény: gumidani (54198)
|
|