bi-02 Creative Commons License 2013.08.16 0 0 17176

1./ A pálhalmi járatok helyi járatok ?

 

Nem túl rég óta igen. Nincs tíz éve.

 

2./ Akkor most mennyi busz járt helyijáratként Dunaújvárosban (város határon belül) :

 

 

Az alap koncepció a '80-as években már (amióta jómagam nyomon követem a dolgokat), de tippem szerint a '70-es évek közepétől a következő:

 

3 fő irány volt, amelyek jól elkülönültek a számozási rendszerben is.

 

- Ipari üzemek kiszolgálása / déli városrész 10 alatti viszonylatok

ezen belül egy járat teljes üzemidőben egy csuklóssal (2-es) és időszakos járatok műszakváltáskor az alább említett módon sűrítve(3-as, 4-es) Ezen kívül néhány műszakos betétjárat néhány csúcsidei indulással; egy csuklós (2g) és 3 szóló kocsival (3Y, 2a, 5g)

- Vasútállomás és kertváros kiszolgálása teljes üzemidőben 2 csuklóssal (16-os 17-es) és egy 260-assal teljes üzemidőben (18-as)

- Óváros és környéke teljes üzemidőben egy csuklós (20-as) és 3 szóló viszonylat (24,25,26), valamint egy időszakos, napi néhány indulású 21-es temetőjárat, és vásári napokon (havi egy hétfőn) délelőtt a vásári 23-as 1db 280-assal

Ez nagyjából 1980-ig lehetett így, de legkésőbb a Béke városrész megnyitásáig. Ez annyit jelent, hogy egész nap 4 db csuklós és 4 db 260-as keringett a város belső részén. Mivel ezek (az időszakos járatokon kívül) mind hurokjáratok és a belvárosi részen egymással ellentétesen keringenek (a 2-es a 20-assal, a 16-os a 17-essel, a 18-as a 25-össel, a 24-es a 26-ossal) így -gondolom- egy elfogadható sűrűséget biztosítottak a maguk óránként kétszeri indulásával arányosan elosztva. Ezt egészítették ki műszakváltáskor 5-8 csuklóssal és egy sűrítő 260-assal a 20-as vonalon, ami így csúcsidőben negyed óránként járt.

 

1980-ban indult be a 19-es először 260-assal teljes üzemidőben a Béke városrész kiszolgálására, ami 1981-ben már csuklós volt és beindult ennek ellenpárja az időszakos 15-ös reggel kettő és délután kilenc indulással. Aztán 1985-ig a városrész bővülésével indult be a teljes üzemidős 13-as 280-assal és az időszakos 14-es 3 db 280-assal, valamint a nyári 28-as napközben 1 db 280-assal, amelynek útvonala a '90-es évek eleji megszűnéséig többször módosult.

 

Egy átlagos munkanapi kocsikiadás 1985-ben (mondjuk nov.20-án szerdán egészen pontosan) az alábbi volt:

6 db 280-as egész nap (2,13,16,17,19,20)

4 db 260-as egész nap (18,24,25,26)

1 db 260-as reggel és délután (20-as sűrítő)

3 db 260-as osztott műszakos ( 1db 3-as, 2 db 14-es)

10 db 280-as osztott, műszakos (5 db 3-as, 3 db 4-es, 2 db 14-es)

1 db helyi 280.06 a kulcsi viszonylaton. Ez a helyi napi forda része volt.

 

A 280-asok fordája 9 napos volt (két gkv. egésznapos üzemben): 2-Kulcs-13-19-3-17-4-14/15-20

 

1985-90 között beindult az Óvárosi 22-es egész napos üzemben a 26-ossal időben arányosan elosztva azonos belvárosi útvonalon. Ezzel egy év átfedéssel megszűnt az időszakos 21-es, ami a '90-es években teljesen más útvonalon indult újra.

 

-Folyt. köv.-

Előzmény: RIKA424 (17175)