Törölt nick Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13351

Kipróbáltuk Párizstól Münchenig TGV-vel jöttünk FIP szabadjeggyel.

 

Odafelé a RJ66 Bp- München 875Ft, onnan CNL40418 Párizsig 4€ ülőhelyes kocsiban.

Vissza TGV 9575 Párizstól Münchenig 15€ (ebben a felár, meg a helyjegy is benne volt), onnan Bp-ig az EN463 ülőhelyesben 5€.

 

Tapasztalat:

 

A személyzet a DB, SNCF vonalán udvaria, segítőkész.

Az indulások után kérték a jegyet, de pl. a franciák a szabadjegyünket nem is kezelték.

Hazafelé magyar oldalra érve a kaller az arcképesünket beolvasta, hogy érvényes-e.

Ezzel szemben Párizsból indulva a francia kaller megnézte a jegyünket, a németek meg hittek nekik, hogy van jegyünk, tőlünk nem kérték.

Münchentől is így volt, indulás után a német megnézte, osztrák már nem zaklatott minket.

 

A vonatok:

RJ66 - szimpla Railjet. Lényegében itthonról ismerős. Kijelző hol írt valamit, hol nem. Wc Linz után, mintha disznóól lenne. Késés szinte semmi.

CNL40418 - Lassú, tele volt, de tiszta, ülései kényelmesek. DB-s kocsikból állt, a végére 13 kocsi lett Párizsig. Késés minimális, 2-3 perc.

Zuhanyozni lehet, az ülőhelyesből is átmentek zuhanyozni a másik kocsiba, senkit nem hajtottak el onnan sem.

TGV9575 - kényelmes, tiszta, útközben takarították. Kétszer álltunk jelzőnél, de udvariasan közölték, hogy menetrenden kívüli megállás. Münchenben 3 perc késés. Végtelen korrekt utastájékoztatás.

EN463 - kényelmetlen, szinte fapados magyar kocsik, Wien Meidlingig nulla késés, Győrben 3perc, Keletiben kb 10 perc. Magyar oldalon sebességcsökkentve 120-ra. A személyzet szerint azért, mert ezt dobta a gép. "Udvariasak" voltak.

 

Előzmény: sbb (13324)