boldogblog Creative Commons License 2013.08.07 0 0 1269

A Dolmar 105 fűrészem. 40 cm3 egykezes kis fűrész.

 

 

Vaterán vettem dirib-darabban 4000 ft-ért.

 

 

Kapott új hajtókar-tűgörgőket, főtengely csapágyakat, főtengely szimeringeket, dugattyúgyűrőt, karburátor felújító készletet, 0.5 mm klingeritből kivágott forgattyúsház tömítést (eléggé bolond alakja van), benzincsöveket, imbuszcsavarokat-hogy szép legyen. És szintén klingeritből karburátor, hengertalp meg kipufogó tömítéseket (ez utőbbi 1 mm vastag és ipari alufóliába csomagoltam). A első fogantyúra meg szivacs markolatot húztam, hogy jobb legyen a fogása.

Valamint kapott bontott kipufogót, gyertya feletti takaró lemezt, vezetőlapot, láncot (3/8, 1.6 mm) (azért nem újat, mert a csillagkereke elég kopott már.)

 

Az olajszivattyúval sokat sz..tam... Sajnos elkopott az idók folyamán, nomeg a kimenete valami borzalmasan van illesztve a deklihez (Egy fura alkú kissé rugamas műanyag bizgentyű van ott ami oda simulna a olajszivattúhoz. Node az a 31 év! Teljesen elhidegültek egymástól. Ezért egy merev műanyag csóvel megdugtam mindkettőt. Így már nem tud az olaj kiszökni.).

Egy nagyon vékony bőrdarabot vágtam bele ami a tengely illesztésénél tömít egy kicsit, de még nem akadájozza a hosszirányú mozgását. Így működik.

 

A motor valamit bekapott és az felkenődött, belenyomódott a dugyattyúba. A hengeren alig látszott a nyoma. A gyűrű megvolt szorulva a dugattyúban. Az új dugó 5 ezer lett volna, ezért csak kireszelgettem, csiszolgattam a felkenődéseket. A gyűrő vájatot kitisztítottam, a szélét 3 élű hántolóval ki igazítottam. Új gyűrővel tökéletes.

 

 

Erős pörgős, dinamikus motor, stabil alapjárat, könnyen indul. Viszont egykezesnek elég nehéz. Szinte mindene fémből van. Még a régi iskolába járt. 1982 gyártmány. Vagyis 31 éves most. A súly teljesítmény aránya nem is a legjobb. Eddigi életében kapott rendesen az élettől és mégis viszonylag jól átvészelte. Most hogy hozzám került, immár megpihenhet. Nem kell hajnalok hajnalán dolgoznia minden nap. Csak szépen nyugisan havonta egyszer, kétszer elvág egy kettő, karvastagságú fadarabot. Utánna megint pihenhet. Szerintem túl fog engem is élni.

 

Jelenleg így néz ki:

 

 

Majd le fogom festeni a hibákat és még egy takaró dugót is kell varázsolnom a markolat alsó csavarjánal az eltakarására. Ha ezzel meg vagyok, akkor a lehető legjobbállapotban lesz a lehetőségeim szerint. Persze lehetne bele egy új olajszivattyút (60$), egy új csillagkereket (4000 ft), új vezetőt (4000 ft), új láncot (2000 ft) venni, de nem lessz annyira használva, hogy ezek hiányozzanak.