alex_86 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 29881

Ömlesztve a témához:

 

Chabee87: És mi van, ha a jövő évre előre megadott (már rosszabb) pályaparaméterek miatt nem lehet kiszerkeszteni a jelenlegi menetrendet?
A paraméterek szerintem most sokkal jobbak, mint pár hónappal/évvel ezelőtt, volt ennél sokkal több lassújel is a vonalon. És egy állomásköz komletten át lett építve, tömeges lassújelek megjelenése itt biztosan nem várható.
Egyébként ki lehet szerkeszteni ezzel a pesszimista paraméterekkel is, ha valaki ért hozzá. Nem tudom, ki vette közületek a fáradtságot, hogy végignézze a 80C tervezetet (rajtam kívül szerintem még egy, érintett topictárs). Itt ugyanis az történt, hogy az egész struktúra PÁROS irányba lett csak eltolva, a páratlan vonatok nagyjából a mostani menetvonalra vannak tervezve. Egyvágányú pályán - ha átpakoljuk a kereszteket - józan ész szerint a páratlan vonatokhoz is hozzá kellett volna nyúlni (magyarán korábban közlekedtetni). Így beleférne akár a szerencsi gépcsere, az ütemen felüli vonatközlekedés (teher is). Ez lényegében a mostani struktúra lenne.
A mentesítőktervezése meg no comment. Egy ütemes személy elé kitenni egy tömve közlekedő vasárnapi mentesítő vonatot, majd X állomáson forgalmi okból megállva és 45 perces tartózkodással félretenni (állomástávolság van, vissza kell jelenteni). Röhej! Ha az utas később indul a mindenütt megálló sebessel, hamarabb felér, mint a mentesítő Desiróval.

 

Xantia-TCT: Az egy érdekes kérdés, hogy a 100 km/h-ra árépített vágányon miért csak 80 km/h-val közlekednek a vonatok.
Az illetékeseket kellene megkérdezni, egyébként a 100 km/h-nak szerintük sincs semmi akadálya. De szerintem nagy ívban tojnak rá.

 

A tervezett menetrend ezek ellenére vérlázítóan amatőr, utasleszoktató, szándékos károkozás a MÁV csoportnak (vagy mi).

Egyezik.

 

Benbe: Több hetes vágányzár volt fölújítás után. Lehet, hogy nem a megfelelő szakaszt újították föl?
A Bodrogkeresztúr-Olaszliszka a legszűkebb keresztmetszet. De a mostani, felújított szakaszon le lehet faragni 1-2 percet a másik állomásközben.

 

vpeti: Ha már annyi pénzt belefeccölnek, akkor miért 100-ra, és miért nem 120-ra újítanak fel?
Az megint más tészta. Ezt az illetékes pft szakasz amolyan önszörgalomból (értsd nem volt benne semmilyen országos projektben) újíttatta fel az éppen rendelkezésre álló bontott anyagokból - viszonylag kedvező áron. Szerencsére rendelkezésre állt az összeg, a tervek megvoltak korábbról. 120 km/h-ra ismét engedélyeztetni kellene az egészet, de az valószínúleg tartalmazná a vasútvillamosítást és a bizber átépítést is. Ennek a megvalósulása (és a forrás is) azonban jóval kétségesebb.

 

Blöky2: És "pár IC-ért" (hány pár? nai 2?) még nem tapsolunk pénzt...
Nem az ütemen felüli IC itt a lényeg, hanem az, hogy lényegében mellékvonali technológia működik ezen a 40 akárhány km-es szakaszon (kulcsos bizber, állomásközi közlekedés, hevederes pálya, dízel), közben a személyforgalom mértéke jelentős és a teherforgalom mértéke sem elhanyagolható, sőt.... Nem véltlen, hogy a 80-as vonal egyik legzavarérzékenyebb része, de jobb pályaállapotok mellett a menetrend is kiszámíthatóbb lenne. Már régen meg kellett volna lépni ezeket a terveket, de még ha csak most kezdenének bele, így is több értelmét látnám, mint mondjuk rövid távon a 120/100-ason a 160-as pálya építésének. Ráadásul ez az összeg annak töredéke - lenne.