A ventillátorral (motorral) szerintem nem lesz baj, ha megy. Az inkább beáll és nem megy... Ha sebessége ingadozik, akkor a vezérlésre gyanakodj! Már nekem is volt ilyen problémám, pontosabban a csatlakozójával. Nagyon szar helyen van, csak a műszerfal alá feküdve lehet úgy-ahogy hozzáférni. Ha cserélni kell, mert beégett (nálam ez történt), vagy kontakthibás, akkor imádkozz, hogy meg lehessen javítani, mert kiszerelni csak a vezetékekkel együtt, a teljes műszerfal lebontásával lehetséges.
Másik lehetséges probléma, ami típushiba az asszem 2005 előtti autóknál (de lehet, hogy ez az időpont nem korrekt), hogy a gyújtáskapcsolónál ég be a vezeték, ami szánalmasan alul van méretezve. Innen kapja a tápfeszültséget a ventillátor. A hiba jellemzően nyáron jön ki, amikor a klíma sokat megy.
Javítása a teljes gyújtáskapcsoló cseréjével lehetséges és ezzel együtt, az ajtózárakat is cserélik, mert új kulcsa lesz a kocsinak.
Írta itt az utóbbi bajra valaki, hogy megbuherálták, a vezetéket levágták a gyújtáskapcsolóról és máshonnan adtak neki betápot. Végül is ez is megoldás, ha szakszerűen van kivitelezve.