És akkor haza is vezethették volna az észtek? Mert a jelenlegi cikk szempontjából ez az érdekes.
-------------------------
Ennyire azért nem lehet nehéz dolog az olvasás....................:-(((
1965-1989 között TÖBB cikk jelent meg az észt buszvezetők kimagasló busz gondozási tevékenységéről a magyar sajtóban.
Mondom több.
Emlékeim szerint úgy 5-8 cikk.
Amikor az Ik-250 új volt és már a széria darabokat gyártották (tehát nem a protótípusokat) akkor egy észt buszvezető párás haza/visszahozott egy Ik-55-öt sok-sok kilóméterrel és helyette kapott egy nullkilométeres Ik-250-et.
Ezt az Ik-250-et 1.250.000 km után ismét visszahozták és kiállították a BNV-n.
Van róla fénykép.
Ami az én hibám : Nem az első visszahozó észt páros kapta 1966-ban az új 250-et, mert még nem is kaphatta.
Hanem a harmadik,negyedik vagy a fenetudja hányadik.
Ezt elismerem.
Majd megbízok egy sajtó történészt, hogy kutassa ki hány cikk jelent meg az észt buszvezetőkről a magyar sajtóban és nyugtassa meg azokat, akiknek a hibám (elismerem) mérhetetlen szenvedést okozott.
Akkor azután majd nagy betűkkel kiírjuk mindenhová, hogy a vizsgálat eredménye bebizonyította, hogy NEM az első észt páros kapott új buszt, hanem például a harmadik vagy a negyedik.
Remélem akkor mindenki megnyugszik.
Az igazság bejelentője én leszek s közben nyilvánosan hamut szórok majd a fejemre.
Hisz nagy a bűnöm.