RIKA424 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84190

Az a három "szerelő" = mérnök.

Ráadásul egyikük Rózsa László akkor a cég főmérnöke.

 

A három "feltaló " = Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla.

Ők nem feltalálták a csuklósbuszt hanem jól, üzemszerűen alkalmazták.

 

Mérnöki zsenialitásuk az egyszerűségben, a könnyű gyárthatóságban és a még könnyebb üzemeltetés feltételeinek kialakításában rejlik.

 

A csuklós busz "találmánya" az 1930-as évek legvégére tehető.

A háború miatt akkor ezt nem forszírozták, hisz épp csúcson járt az egyszerűen gyártható autóbusz pótkocsi divat.

 

Több cég is kísérletezett csuklós buszokkal az 1950-es években.

Magyarországon a FAÜ = Fővárosi Autóbuszüzem ( a BKV majd csak 8 évvel később alakul meg) csinált kísérleti csuklós autóbuszt 1960-1961-ben.

 

Körülbelül a magyarokkal egyidőben készült el a cseh Skoda 706 RO csuklós változata.

A kettő között a különbség, hogy míg a FAÜ csuklósa utóbb sok száz példányban épült meg Pécsen illetve a Sallaiban a Gyömrői úton, addig a Skoda 706 RO csuklósa protótípis maradt, csak később az RTO változatból építettek - nem sok - csuklóst.

 

 

Előzmény: Mádi Gerg (84180)