Tuzmester84 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50692

Szép estét!

 

Sikert értem el! Köszönöm a segítséget Nektek! Leírom, végülis mit és hogy csináltam bajuszkapcsoló ügyben, hátha más is jár hasonló cipőben, mint én.

Adott egy Xsara II (2001) com2000 bajuszkapcsoló, amin nem működik a fedkomp váltógombja. Sokan mondanák, hogy na és akkor mi van? Én szeretném kapcsolgatni, ha már adott a lehetőség... :) Vateráról 600 Ft-ért (!) beszereztem egyt bontott, kétséges előéletű csere kapcsolót.

 

A csere menete:

1. AKKUMULÁTAR LEHÚZÁSA!! (Kínos lenne ha a légzsák orrba vágna, nemde?) A kormány alatti 2 csavar oldása, burkolat levétele alul, felül felhajtani.

 

2. A csel: 3 lyuk van a kormányon hátul. 2 oldalt, 1 pedig alul. Be kell nyúlni egy átlagos csavarhúzóval, és elpattintani egy rugót. Sokadik próbálkozás után rá lehet érezni, és a második és harmadik lyuknál már könnyen megy. Na erre soha nem jöttem volna rá magamtól, mi a túrót kell csinálni.

 

 

3. Ha mind a 3 lyukban sikerült félretolni a "rugót" előpattan a légzsák, amit 3 vezeték kicsatolásával ÓVATOSAN le is vehetünk. (Akkut ugye lehúztad? Ha nem, már úgyis mindegy...)

 

 

4. A negyedik vezeték leszedése után ki kell csavarni az 1 db nagy torx csavart (nekem a készletben a legnagyobb volt... Mázli). :)

Ügyeljünk rá, hogy a kormányt ugyanúgy tegyük vissza, ahogy levettük, hogy ne álljon ferdén egyenes menetnél!

 

 

5. A bajuszkapcsoló körüli bilincset meg kell lazítani, és 4 db vezetéket lehúzni a hátuljáról. A 2 oldalsó könnyen megy, de a 2 középső keményebb dió. Ne törd el! Ezután az egész szépen le is jön a kormányrúdról.

 

 

6. Na én innen mindent ugyanígy csináltam, csak visszafele, a bontott kapcsolómmal. Összerakás után viszont tapasztaltam a fórumok által leggyakrabban írt hibát: a tompított össze-vissza villog, kikapcsolhatatlan, a ködlámpa pedig bekapcsolhatatlan (mind elöl, mind hátul). Na, pont emiatt került 600 Ft-ba... :) A jobb oldali kar viszont jól működött, úgyhogy azt találtam ki, átszerelem az enyémbe. Így a 2-ből kijön 1, ami jó... :D Ha tempomat vagy rádióvezérlő kart szereltek át, a dolog tök egyszerű, 1 helyen kell kipattintani és kész is.

 

 

7. A bajuszkapcsoló háza egyszerű, pattintós, kis feszegetéssel szét is jön. A szalagkábelt óvatosan kell lehúzni, aztán már csak a helyére kell tenni a donorból kivett darabot, majd összepasszintani az egészet.

 

8. Végső összeszerelés után minden funkció, mindkét karon és a rádióvezérlőn is frankón működik, öröm, bódottá... :)