rezgaras Creative Commons License 2013.03.13 0 0 93237

Az igényességgel kapcsolatban egyetértek veled. Bár szerintem pont ez a terület, amiről azt írtam, hogy nehéz kérdések vannak itt.

 

A Trabantos hasonlat szerintem nem igazán szerencsés. A régi autók tulajdonosai és felújítói számára pont az az érdekes, hogy minél jobban hasonlítson az eredetire. Ez adja a múzeális értékét. Mert szerintem nem igazán esztétikai értékek miatt gyűjtik (a Trabantot biztos nem! :-))). Ez szerintem nem nagyon vihető át a vasútmodellekre, hiszen sok régi modellt egyszerűen meg lehet venni. A régi modellek felújítása is egy kicsit síkos talaj: rengeteg munkával lesz egy modelled, ami valójában nem felel meg a mai elvárásoknak (pl. hogy megbízhatóan, szépen guruljon a pályán), az üzemeltetése problémás, sok bosszúsággal jár és ráadásul többnyire beszerezhető majdnem gyári állapotban - nem is nagyon drágán.

 

Maga a modellek gyűjtése valóban a vasútmodellezés egyik ága, de igen távol áll tőlem. Ugyanis a gyakorlat azt mutatja, hogy ez valójában pénzkérdés. Akinek sok pénze van, az sok értékes modellt tud megvenni és mutogathatja. Ez azokra is igaz, akik nem Mikro-Metakit modelleket, hanem régi Märklin vagy PV modelleket gyűjtenek. Az elismerés valójában nem a modelljeinek, hanem a pénzének szól. Az én számomra a vasútmodellezés egy aktív, alkotó tevékenység.

Előzmény: Törölt nick (93235)