Törölt nick Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93201

"de istenem, nevezzenek igénytelennek. :-)"

 

Ezt vissza kell, hogy utasítsam! Egyrészt azért, mert egy régi Piko modell megfelelő karban tartása sokkal nagyobb munkát, igényességet követel, mint egy mostani modellé. Ezért is nem javasolnám kezdőknek.

Másrészt meg azért, mert a vasútmodellezés nem feltétlenül a nagyvasút tökéletes leképzése. A szegecsszámlálós modellezés a vasútmodellezés egyik ága, de nem a vasútmodellezés maga. Van, akinek az jelenti a modellezést, ha minden felirat, szegecs, karcolás a helyén van és ez rendben is van. De a Pénzverdei Vasút is része a modellezésnek és mégsem azt nézzük rajta, hogy a V55-ösnek megvan-e mindene, mert tudjuk, hogy akkor, az nem úgy készült.

 

Nekem a vasútmodellezésre a kedvenc példám a 2010-es Zuidbroek-i FREMO találkozó. Mielőtt tovább olvasnánk, nézzük meg a találkozó képeit:

 

http://www.eisenbahnstudio.com/2010/10/photos-from-the-fremo-zuidbroek-2010-meeting/

 

Ugye szép? Ugye profi, ahogy azt a FREMO-ban megszoktuk?

 

De van egy kis bibi! Történetesen ezzel  képpel:

 

 

A képaláírás szerint:

Austrian narrow gauge train in Niederoberzissen

 

A mozdony viszont így sosem futott sem Ausztriában, sem sehol másutt. Merthogy az eredeti festése vérnarancs/fehér, barna, esetleg piros és bordó színezésű. De ha a szín még nem lenne elég, a mozdony eredetijének a tetején áramszedő is van, azaz az eredeti egy villanymozdony, míg a modell egy dízel.

 

Igen, a képen egy létezőből (ÖBB 1099) nemlétezőre erősen átépített mozdonyt láthatunk. Igényesen, valószínűleg rengeteg munkával.

 

Akkor most ez modellezés? :)

 

 

 

 

Előzmény: alsó madárfogás (93200)