spapda Creative Commons License 2013.02.25 0 0 31738

Nem mondtam, hogy a Toughbook hűde up to date. Csak arra a kijelentésre reflektáltam, hogy a notebook nem való autóba, mert sáros kézzel-lábbal szétcseszed, meg rázkódik és terepen nem lehet kezelni egérrel meg billentyűzettel. Ezekre mind megoldás egy Toughbook. És amit 40-50 rugóért használtan kapsz, tetszőleges navigációs és GIS feladatot képes ellátni on-, és offroad egyaránt. Meg sok mást is. Nem helyettesíti a kézi vagy autós GPS-eket, de sok területen életképes alternatíva. Tisztességes országokban pl. minden rendőrautóban figyel egy noti, így a közúti ellenőrzés nem úgy kezdődik, hogy kimászik jónapotbiztosúr az ülésből, elkunyizza a forgalmidat, bediktálja rádión a központnak, ahol megy a fejvakarás, majd visszaszólnak, hogy csókolommehet, hanem úgy, hogy mire kipattan a jóember, addigra már beütötte a kompóterbe a rendszámodat, és már mindent tud rólad.

 

Amikor a Garmint elmaradottsága miatt ekézem, elsősorban szoftveres lemaradást kell érteni. A hardver stabil, ezért is van tele a net a lent olvasható tapasztalatokkal, miszerint jó volt a PDA+Windows Mobile kombináció, csak mindig akkor fagyott le... Igen, ez volt a baj. Tie jól látja, egy Garmint felnyitva azért alapvetően igényesebb műszaki megoldásokkal (és kivitelezéssel!) lehet találkozni, mint a mindenféle dzsunka PDA-nál, okostelefonnál, a helyzetet a Windows pedig tovább súlyosbította (elég csak a Win Mobile 5-ben debütáló belső GPS kezelőre, vagy akár a világ legrosszabb szinkronizációs programjára, az ActiveSync-re gondolni). De azért azóta elég sokat fejlődött az "okosvilág", és azt remélem, hogy ez kényszeríteni fogja a Garmint is a gyorsabb fejlődésre, főleg szoftveres értelemben.

Előzmény: mack66 (31734)