Amire nekem rálátásom van:
- tavaly nyári Metropol Pardubicéig a ČD Bmee248 kocsiban, majd Prágáig a Start Bvmz hátsó peronján. A ČD kocsi tök üres, Vácig volt egy utastárs, utána 3-an voltunk 26 méter vonatra. A Bvmz teljesen elfoglalva, mindenhol legalább 4-5 ember alszik. Visszafelé a Hungária Startos Bmz 21-91.0 kocsiban: a fülkében Érsekújvárig volt egy szlovák nő a lányával, meg egy pár üveg sörrel terhelt fazon Břeclavig.
- tavaly szeptember végi Metropolos út, 4 ismerőssel. A Startos Bvmz 21-91.3 fülkéjébe egy hazautazó mozdonyvezető kéredzkedett be Érsekújvár-Pozsony viszonylatban. A fülkeajtót belülről bezártuk, a csomagokat elrendeztük az ajtótól távol meg az üres székre és senki nem akart fölszállni, pedig függöny sem volt. Dečin - Dresden Hbf. között végigmászkált a BuPo, mindenkitől elkérte az igazolványt.
A Bc és a WL átjárói mindig le vannak zárva (lásd SCIC-NT), ahol a kocsikísérő fogad, tehát bejutni csak érvényes jeggyel és a feljáróajtón lehet.
Én bármikor és bárhogy tudok aludni, tehát nem zavar a szék. A Metropolba inkább raknám a CAF ülőt a kihúzható ülőlapja miatt, mint a DVJ-t.
- Öcsém utazott egy hete Budapestről Frankfurtba és az ICE-n a mellette ülő raszta, tetovált, piercinges, de normális gyereket szétpakoltatták. Sokkal nagyobb biztonságot érzel nyugat felé haladva, mint a volt keleti tömbben.