László Er Creative Commons License 2013.02.21 0 0 93070

 

 

N MÉRETARÁNYÚ MODELLVASÚT TEREPASZTAL SOK TARTOZÉKKAL ELADÓ

Házilag készített, 160x63 cm méretű léckeretből, közbenső merevítőkkel ellátott, műbőrrel borított terepasztal.
A lap maga kb. 5 cm vastag, a síneket kivéve szinte minden levehető róla, így helyhiány esetén akár szekrény mellé állítva
betolva is tárolható. A 63 cm szélessége miatt nem lóg ki a szekrénysor mellől.
A hegy maga is egyben levehető, valamint a jelzőlámpák közül a közúti kereszteződés lámpái kivehetők.

A vasút elektronikája analóg, a sínek szakaszolással vezéreltek. A terepasztalon tulajdonképpen két, egymással csak az X
 kereszteződésnél találkozó pálya van, melyek külön ki/bekapcsolhatóak, sebesség szabályozhatóak és az irányváltás is
 megoldott.
A két pálya között két helyen is van "átjárás", így a váltók megfelelő állításával elérhető, hogy egy szerelvény a teljes
utat (vagyis mindkét pályát váltogatva) bejárja. Két szerelvény esetén a két pálya függetlenül is használható.
Az "alsó (emelkedők nélküli) pálya egy szakasza a hegy alatt megy át alagútban.

A "pihenő" szakaszok a hozzájuk tartozó váltó állásától függően kapnak áramot, így az oda állított mozdony állva maradhat
akkor is, ha egyébként azon a pályán a másik mozdony közlekedik.

A házak közül a hegyen lévő épületek kivilágítottak, ez a hegy alján lévő közös csatlakozóról kap áramot.

Minden váltóhoz piros/zöld jelzőlámpa tartozik, a váltó állásától függően jelez.

A fénysorompó folyamatosan pirosan (váltakozva) villog, ez független attól, hogy jön-e arra vonat, vagy sem.
(A terepasztal készítésének idején még nem volt fehér led...)

A közúti lámpacsoport (4db) szabályosan, a valóságnak megfelelően vált, piros-sárga együtt égését beleértve.

A váltókhoz (6db) külön elektronika biztosítja, hogy csak a nyomógomb megváltozása esetén kapjon rövid ideig áramot, így
biztosítva, hogy a tekercsük véletlenül se éghessen le. Ennek megfelelően a mechanikus váltóérintkezők feleslegessé váltak.

A hegyen lévő fenyőfák beszúrósak, így áthelyezhetők.
Sok tartozék van hozzá (korlátok, kerítések, fű, virág, "síntöltés-kő", stb.), melyekkel a terepasztal tovább fejleszthető,
 díszíthető. Tartozék sín is van hozzá.

Az egész a 80-as években épült, de az utóbbi hetekben az elektronika, az érintkezők, mozdonyok, sínek, stb. kaptak egy alapos
 átnézést, tisztítást, karbantartást, kipróbálást.

Mindkét mozdony működik, a személyszállító kocsikból kettőben világítás is van.
A nagyobbik ezüst színű tartálykocsi és a világítás nélküli személyszállító kocsik vonó füle hiányos, így
azok javításra szorulnak vagy csak dekorációnak alkalmasak. (Ez a fotón is látható.)

Majdnem minden kocsinak megvan a saját doboza is.

A váltók nem újak, de feljavítottak, és működnek.

A tápellátás a felújítás óta egy 3.5A-es modern, kapcsolóüzemű tápról megy - ez jóval erősebb, mint a régi. 18V-ra van
 beállítva, de akár 12V-ra is levehető.
Ennek ellenére a terepasztalhoz jár az eredetileg használt ME002-es modellvasút trafó is.
Mindkét táp zárlat ellen védett.

A http://users.atw.hu/hawaiisoft/mvasut/mvasut.html címen sok kép látható, az összerakott terepasztalról, valamint az
összes kiegészítőről. A videón működés közben is látható.


A pontos lista részletesen:
- 160x63x5 cm terepasztal
- kb. 58x36x11 cm hegy alagúttal
- PIKO kék (dizel?) mozdony
- PIKO piros (dizel?) mozdony
- TRIX piros világítással ellátott személyszállító kocsi (nyugatnémet gyártmány)
- TRIX kék világítással ellátott személyszállító kocsi (nyugatnémet gyártmány)
- PIKO piros személyszállító kocsi
- PIKO kék személyszállító kocsi
- PIKO nyitott teherkocsi
- PIKO zárt teherkocsi
- PIKO ezüstszínű (kisebbik) tartálykocsi
- PIKO ezüstszínű (nagyobbik) "BP" tartálykocsi
- PIKO sárga "MINOL" tartálykocsi
- ATLAS "MILWAUKEE ROAD" tartálykocsi (osztrák gyártmány)
- összesen 14db épület (lakóházak, pékség, benzinkút, alpesi ház, irányítótorony, bakterház, vasútállomás, kertészet, stb.)
- kisebb épület kiegészítők (garázs, melléképület) 3db
- egyéb kiegészítők: 4db teherautó, 3db személyautó, fák, padok, kukák.
- sok korlát, kerítés, létra elem, maradék padok, ablakkeretek, "függönyök"
- zöld fű, "sárga" fű, síntöltés-kő, sok virág, ragasztó, "híd szerkezet-korlát"
- tartalék sínek (a fotón látható mennyiségben), kő/szikla szerű falburkolat (karton)
- 1db 3.5A-es (18V-ra beállított) kapcsolóüzemű táp
- 1db ME002-es (PIKO?) trafó szabályozható egyenáram és 16V-os váltóáram kimenettel


Az egész csak egyben eladó.
Ár: 120000 Ft

Bizonyos feltételekkel akár részletfizetés is megoldható.

Mivel nem sűrűn látogatom a fórumot, kérem, hogy a hsepitesz@t-email.hu címre írjanak.