Modell esetén biztosítóberendezésfüggő, hogy lehet-e csalni. Ha csak kapcsolókkal kapcsolgatsz, elég az egyenesen-keresztbe variáció. Ha vágányutakban gondolkdunk, már kell a négy állítómű. Ugyanez igaz egyébként az egy- és kétállítós angolváltókra is: játékra bőven jó az egy hajtóműves, de ha vágányutakban gondolkodunk, kell a két állítómű.
Ami a 4. állapotot illeti (mind a négy váltó kitérőben), nem tudom pontosan az okát. Szerintem nem megengedet,
- mert a vágányútban nem érintett váltók oldalvédelmet adnak, és ha egy jármű megsértené a vágányutat, akkor minimum egy váltót is fel kellene vágnia, amit a bizber észrevesz;
- vagy mert a vágányútban nem érintett váltók közelebb vannak az átszeléshez, mint a vágányútban lezárt váltókhoz, ezért az átszeléstől elterelnek;
- vagy mert az esetlegesen arra tévedő jármű vezetője így a váltójelzőkből egyből látja, hogy nincs beállítva neki vágányút,
- vagy a fentiek kombinációja :)