csíkos-háTTú Creative Commons License 2013.02.01 0 0 92775

"...egy katona, aki még ejtőernyős is, az biztos hülye..."

Ép ember, ép ésszel, ép gépet nem hagy el! Vallottuk mi, egyszerű repgép szerelők, vagy klgs műszerészek.

:-)))))

/Nem megsértődni!:-)))/

 

Nos a WD40-ről.

 Mivel ez egy általános kenőanyag (is) sok mindenre jó. Csakhogy két baja van, az egyik adódik abból, amire kitalálták: túl "vékony", nagyon híg anyag, így nagyon hamar kiverődik a modellből, és az szépen szétkeni a pályán az egészet. Az WD40-nel kevert port meg nagyon nehéz lepucolni bárhonnan is.

 A másik az, hogy spay formában van kiszerelve, így aztán - tisztelet a kivételnek - mindenki fújja ész nélkül a modell mechanikáját vele. Egy darabig szépen, és halkan is megy a modell, lehet menni a börzére, vagy a macerára nepperkedni egy öreg modellel, jó sokat kérni érte, hogy lám, milyen szépen megy. Aztán pár óra használat után a modell egyre jobban melegedik majd, aztán lassulni kezd, majd motorzárlat miatt meg is fog állni. Ugyanis a WD40-nel ész nélkül telibe fújt modellben a  nagy nyomással kifújt kenőanyag szépen bejut a motorba is a kefékhez (nyitott motorok: egy-két ROCO, vagy N-es Fleischmann, Minitrix), és a szénkefeport szépen megköti, aztán bedolgozza a kommutátorok légréseibe, rövidre zárva azokat. A Bühler motorok szinterbronz tengelycsapágait meg tönkreteszi, és lehet a motort cserélni.

 

Én ezért a WD40 spray-t vaútmodellezési célokra nem ajánlom. Ez nem az az anyag, amire nekünk szükségünk van.

Előzmény: Váltógyártó (92757)