alsó madárfogás Creative Commons License 2013.01.30 0 0 92687

Ez a helyes eljárás, egyetértek.

Sőt, a magam szerény módján igyekeztem is követni. De egy 6+1 vágányos állomáson, a 6-7 vágányos, egybefüggő tárolóknál azért muszáj csak alattuk teli borítást alkalmazni, nemde?

Az alapszintnél (nálam ez a -2-es, az egyetlen látható állomáshoz képest) viszont azért borítottam be teljesen (kibúvónyílások kivételével), mert 1. a nagyját elborítják a rejtett tárolóvágányok, 2. a maradék kis felület fölött meg nem akartam centizgetni a ráépítésnél. Innentől ezek olyan kötöttségek, amit a nehéz figyelmen kívül hagyni.

 

 

De feljebb természetesen már csak a vágányok alatt van fabázisú lemez. Ahogy említettem, a sík felületekre habkartont használtam (a fehér sokkal olcsóbb, amit füvesítés előtt bevontam közönséges barna csomagolópapírral):

 

A meredek oldalú pálya nem tartó, tehát borítóelemei is ebből vannak:

 

A terep pedig maradék habosított polisztirol, papírrétegekkel borítva:

 

A ragasztó, vagyis a benne lévő víz aztán össze-vissza hullámosítja a papírt, a valószírűtlen simaságot eltüntetve. Aztán pár réteg finom kvarchomok, egyéb alapanyagok, némi piszmogás, és kész a szőlőhegy:

 

A használt anyagok lehetnek nemesebbek (a morzsálódó hungarocell helyett szebben faragható kemény hab, közönséges papír helyett fémszállal erősített stb.), de a végeredmény nem ezen múlik.

 

Összességében: itt is látszik, hogy csak a vágány alá muszáj masszív felületet építeni. A többire - ha nem akarunk taposni rajta - nyugodtan használjuk a barkács- és hobbiboltokban kapható könnyű anyagokat.

Előzmény: rezgaras (92686)