smnks Creative Commons License 2013.01.23 0 0 5155

Üdv! A gőzöstopikban ígértem néhány képet a 2-es vonalról. A minőségük olyan, amilyen, (elnézést értük, most nem bajlódtam a kiigazítással ott sem, ahol lehetett volna) mindenesetre régiek és vasúti témájúak. (Némelyiket már más topikba feltettem, de most legalább egy helyen lesznek.)

 

A következő képek emlékeim szerint 1977. nyarán készültek:

 

1. -Valószínűleg a 324.1511 látható mint Dorog 'állomási tartalék'. A szerkocsin már látható felső "fényszóró" 1976. utánra enged következtetni, a hiányzó egyik alsó lámpa pedig megerősítheti, hogy a gép csupán tolatómozdonyként dolgozott akkoriban. (Következő h.sz.-ben teszek fel erről a gépről egy jobb képet, ami viszont máshol készült.)

2. -M61.014 Esztergomban (oldalt egyik unokabratyóm látható)

3. -M41.2115 Körbejárást végez Esztergomban

 

 

 

 

A '70-es évek második felében, Piliscsabán készült felvételek:

 

1. -M44.135 kijár Piliscsabáról Esztergom felé

2. -M62.106, hangtompító nélkül, átmeneti színezéssel

3. -M47.2002, valószínűleg a du. félötös vonattal, mert az továbbította a "nagypaklit".

 

 

 

Két felvétel kb. a '60-as évek közepéről, szintén Piliscsabáról:

 

1. -A 324-es p.száma sajnos nem látható, de a szerkocsiról is sejthető, hogy ingavonatos, ugyanakkor a homlokoldalon még meglévő "távvezérlési" csatlás '68 előttre utal. A kocsik ugyanakkor nem Bah, hanem Bak vagy Bam típusúak, tehát éppen nem ingavonatot továbbít. Háttérben Piliscsaba állomás Pest felőli, akkor még alak bejárati jelzője látható. (Ha jól tudom, a képet nagyszüleim szomszédja, Sz. Árpád készítette)

2. -Sajnos a mozdonyt nem kapták lencsevégre a rokonaim, de valószínűleg egy 324-est láthatnánk a vonat elején (vagy végén :-)).  (A két kissrác unokabratyóim...)