SLX-350 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 29319

" ... a motorkerékpár specifikus cuccnál annak meg mindegy hogy 2T v 4T, az itt is ugyanabban az olajban fut nem? .... "

 

Nem, mivel a kétütemű motorok kenési rendszere alapjaiban eltér a négyütemű motoroktól, ennek megfelelően az erre alkalmas olaj más mint a négyütemű motorok olajai. A 2T olajok semmiféle váltó kenésére nem alkalmasak.

 

" ... valójában mitől függ, hogy kell-e spec csúszásgátló adalékolt olaj? ... "

 

a jellemzően négyütemű motorokban használatos többtárcsás olajban futó - a motorral és a vátóval azonos olajkörben dolgozó - kuplungokhoz mindenképp csúszásgátló adalékkal ellátott (az esetek többségében JASO MA minősítésű) olaj szükséges, míg a kétütemű motorok váltóinál - ahol az esetek többségében ugyanolyan száraz kuplung van beépítve mint az autóknál - kizárólag a váltó kenésére alkalmas "mezei" olaj is elegendő.

Az egy más kérdés hogy az adott váltóhoz a konstrukciótól függően API GL-3, 4 vagy 5 besorolású hajtóműolajat is előírhatnak (a motorolajok alkalmasak az API GL-3-as hajtóműolajok kiváltásra).

Előzmény: kisp113 (29318)