MARADOK!
jó....nem is..............kiváló a társaság!
Szóval.
A lengéscsillapító csavarjai alul a csonknál úgy vannak rögzítve, hogy az alsó furatban van szerelve, a felső pedig "nútban". Tehát a kerékdölést úgy állítod, hogy a felsőt meglazítod, az alsót pedig csak kis mértékben és beállíthatod a kívánt helyzetbe.
De ezt inkább műszeresen!!!
Értelem szerűen, ha csillapítót cserélsz, akkor kell állítani a dőlést is.
Ezen kívűl nem lesz leányálom a rúgót felhelyezni a helyére. Nekem van rúgó ősszehúzóm, de szoktuk még három méretre vágott spaniferrel is.
De ne madaras tescóssal, mert ha elszakad, akkor a rúgó nagyon súlyos sérülést tud okozni!
Ezt nagyon tessék komolyan venni!
Az összetartást is ellenőrizni kell, mert ha pozitívba döntöd a kereket, akkor a széttartás felé is fog menni, míg, ha negatívba, akkor összetart.
Ezt szintén egy kalap alatt műszerrel.
A kopogást nem a gátló szokta produkálni, hanem vagy az alsó gömbfejek, vagy a trapéz silent (ez ritka), vagy a stabkar és ennek a silent kopásai.
A fékről még egy pár szót szeretnék, mert nagyon fontos!
Ha feltükrösödtek a pofák, akkor érdemes cserélni nagyon gyorsan.
Ha meg már kokxosak, töredezettek, akkor azonnal.
Sok évvel ezelőtt egy Tiba János nevű kolléga azért zuhant le Graz-nál a hegyről, mert az Ikarus-on a fékbubó szénperselyét rézre cserélték a műhelyben és a fékpedál megnyomásakor bezárt a bubu, de abban a pillanatban, amikor az öreg kuplungolt és kivette sebességből, amotor leállt,mert a kipufogó úgy-e zárva volt és már nem tudta visszarakni sehová, mert nem tudta a motort felpörgetni és a fogaskerekeket "összeszinkronizálni.
Elfékezte tükrösre a pofákat, majd begyorsult és tíz emeletet zuhant egy kanyart kiegyenesítve.
Több utas meghalt és Őt lecsukták sok évre.
Aztán rehabilitálták és lecsuktak mindenkit a műhelyből, még az igazgatót is, akinek a felesége a buszon lelte halálát.
Azóta az ország legjobb fékműhelye Tiba Jánosé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ezt nagyon sokszor kellett megnéznünk, kiveséznünk, átbeszélnünk a busz vizsgánál.
Érted miért írtam le?
Nagyon szorosan kapcsolódik a témához!
Kb 5E forint négy betét előre és az életedet menti meg. Meg másét is.
A tárcsák éleit érdemes "letörni", de ha nagyon vékonyak már akkor csere.
Asszem 7E a Bárdinál a kettő.
Szerintem ezen nem érdemes spórolni!
A betétek széleit is körben "Törd" le, ha cseréled.
Érdemes még a festék bevonatot lepucolni róla, ahol a nyereggel érintkezik.
Sok sikert és baleset mentes KM-ert!