gombászok Creative Commons License 2013.01.11 0 0 16003

Valamikor ezt írtam egy sorstársnak:

 

gombászok válasz | megnéz | könyvjelző 2012.03.21 19:08:06 © (12154)

Ha Honda, valószínű, a karburátora olyan rendszerű, mint az F600-é. Nekem 25 év után először hullámzott. Hozzáértő szerelő barátom tanácsa alapján totál szétszedtem a karburátort, vigyázva mindenre. Az alapjárati és a főfúvókát is ki kell piszkálni, szigorúan hajszálvékony rézdróttal! A főfúvóka egy rézcső, ki kell húzni alulról, belehajtott vékony facsavarral (nem könnyű, próbálgatni kell).  4 sorban soronként 5 furat van rajta, kb. 0,1mm-esek.

A téli tárolás során "benzinkő" rakódik bele, az okozza a jelenséget.

Előzmény: Jonah Hex (12140)

 

Még kiegészítem az alábbiakkal:

 

Nehogy már szétszedd a motorodat, jó az. Szerintem csak benzinből lerakódott kosz tömítette el a fúvókákat. Mivel emiatt szegény a keverék, a gázkar állását érzékelve, a regulátor további kakaót akar bejuttatni, de nem megy be a szükséges mennyiség az eldugult fúvókacső miatt, ezért hullámzik.

Azt a játékot a regulátorkarral, amit írtál, én is végigszenvedtem, nem ez a megoldás.

1. Vedd le a karbit, tedd fel egy asztalra, ülj mellé és szépen, ügyesn szedd szét.

2. Vedd le az ülepítőcsészét, állítsd fejre a karbit.

3. Ha így belenézel felülről, látsz egy kb 6 mm átmérőjű sárgaréz csövet, ezt vedd ki. Nem lehet szerszámmal megfogni, keressél egy olyan forgácslap csavart, ami húzósan belekap, azzal húzd ki.

4. Látsz a csövön sok-sok kis furatot, na azokat piszkáld ki sorban, mindegyiket, vékony rézdróttal. Vigyázz, ki ne tágítsd!

5. Ha kész, mosd át, akár nitrohígítóba is áztathatod, kifújod, mehet vissza.

6. A karbi fedelén és oldalán lévő csavarokat is szedd ki, az alatta lévő fúvókákat is piszkáld ki.

 

Ha jól dolgoztál, összerakás után jónak kell lennie.

 

Előzmény: F600 ppm (15996)