Váltógyártó Creative Commons License 2013.01.09 0 0 92391

Hi!

 

Köszönöm az elismerést!

 

A dupla talpfa kialakítása sajnos nem annyira egyszerű, mert a talpfák közeire, arányaira is kell figyelni. Én a talpfakiosztásnál a PECO flexi sín kiosztását vettem alapul (3mm-es talpfa, 4mm-es köz), a váltóknál is ezt próbálom tartani. Nem néz ki szépen, ha a váltó talpfáinak kiosztása nagyon eltér ettől. Ráadásul angolváltóknál az állító talpfa nagyjából oda esik, ahol a duplának kéne lenni. A szív után azért nem tudok tenni, mert megint nem jönne ki a távolság. Elég sokat sakkoztam vele, hidde el, és sok tervezés után arra jutottam, hogy a talpfák távolságának aránya fontosabb, mint a dupla talpfa. Ilyet amúgy is csak a Roco rak a váltóiba. Persze hosszabb váltókba tettem, pl. a vgabrinak épített 10°-os N-es váltókba is.

 

A vezetősín végek lecsiszolása nem csak esztétika, különböző gyártók keréktávolságai között akár 0,5mm is lehet az eltérés, ezeket muszáj középre terelni, ha nem csiszolom le, vagy hajtom meg, a nyomkarimák símán megakadnak a vezetősínben. A valóságban nagyvasúton ugye nem azt a profilt használják vezetősínnek, mint a tősín, külön öntvények vannak erre a célra, amik magasbbak is, mint maga a sín, de ezt megint nem lehet modellezni, mert akkor megőrülnénk a sínek tisztításakor.

 

 

  

 

  

Előzmény: Fejállomás (92390)