zimurgy Creative Commons License 2013.01.05 0 0 49742

Kilincs még pár napig biztosan nem lesz (a felhívott bontósok egyöntetűen azt mondták, hogy nagyon gyorsan elviszik tőlük a Xsara-kilincseket, így utángyártott lesz alighanem, mivel a gyári közelíti a 10.000 Ft-ot...)

 

A lebontott jobb ajtókárpit és a szép idő együtt arra ösztönöztek, hogy építsük be a hőmérős órát.

 

Nem volt egyszerű futam, fotókal dokumentáltam.

 

A karosszériaoldali ajtócsatlakozóban 15 vezeték van, köztük a 721, 722 is ( képen balra alul, szürke és lila). Tehát bekábelezték előre a szonda vezetékeit is:

Az ajtóból kivettem a csatlakozóházat, és elvette a kedvem. Ugyanis ezt kiöntötték műgyantával, és "természetesen" csak 12 vezetéket tartalmazott. (A hőmérőn kívül még a tükörfűtés, amelyet már nem vezetékeztek innét tovább).

 

 

Mély levegőt vettem, és elő a jobbik szikét, és bő egy óra múlva más sikerült is kifaragnom a két plusz vezeték helyét. A fő gond a kamrák belsejéből eltávolítandó műgyantával volt. :(

Nem lett szép, de a többi vezetéket nem sértettem meg sehol.

Volt egy Peugeot 306 ajtókábelem, abból bontottam ki a szükséges két új vezetéket.

 

 

Utána kibontottam (szintén egy Peugeot 306 műszerfali kötegéből) a tükör csatlakozóházaiba szükséges vezetékeket:

innét már gyerekjáték volt a további vezetékezés.

Közben öcsém levetta a tükör aljáról (ahova fel volt jelölve egy körrel, hogy hova kell a 8-as furat) a fedlapot.

A belső oldalon szerencsére a két karom ott volt, ahova be kellett pattintani a szondát:

Kívülről is egészen gyáriasan néz ki:

 

 

A tükörcsati belülről:

 

Végül a kijelző a helyén:

 

Nagyjából két és fél órán át tartott... egyszerűbbre számítottam, bár a műszerfali köteggel még így is szerencsém volt...